RE: OT - tak jsem si zřídil DS - vtip

jan na galuszka.cz jan na galuszka.cz
Neděle Leden 17 14:12:56 CET 2021

To nebyl vtip

Ovladani DS je stejne skomplikovane jako ovladani uctu u SEZNAM.
Trochu komplikovanejsi to je u zrizovani DS, ale to se udela jednou a je to hotovo. A v jinych prispevcich byly popsany ruzne jednoduche zpusoby aktivace DS.

A rozdil mezi SEZNAM a DS je v tom, ze DS je urcen pro komunikaci s urady a ma funkci uredniho overeneho podpisu, V DS se daji posilat i soukrome informace (za poplatek) s overenim, jako by byl zaslan dopis s dodejkou.
Seznam je vhodny na beznou korespondenci s nizkou vahou, bez overeni, spamy, informace bezne nedulezite hodnoty.

A jake vyhody DS dava? To jsem uz psal ... bodovy system ridice, katastr nemovitosti, VZP, upozorneni na koncici doklady, seznam statnich dokladu - obcanka, ridicak, pas, ... postupne pribude OSSZ (duchodovy vek), ...
Kazdy jsme asi zazivali situace, kdy jsme ocekavali nejakou obalku s modrym a jinym pruhem .. stavebni rizeni, dedicke rizeni, exekuce, ... a meli strach, ze se neco prehlidne (napr. pokuta za rychlou jizdu muze skoncit exekuci).
Duslednym pouzitim DS se tato chybovost blizi k nule.
Nekolikrat jsem ze sluzebky spechal, abych stihnul na poste vyzvednout nejaky dopis s modrym pruhem, mel jsem strach, co se deje, a nakonec to byla informace, ze se bude rozsirovat chodnik na pozemku obce vedle meho domu.
Tak bych si to vklidu na hotelu u pivka precetl a mohl to pustit z hlavy

Takze DS je prakticky dalsi "emailovy" ucet veden u statniho providera.
Hodne lidi ma extra ucet na internetove nakupy, na diskuzni portaly, na XXX portaly, .... Tak koho zabije dalsi ucet na STATNI organy.
A taky existuji aplikace, ktere umi precist vsechny "maiove schranky" z jednoho mista.

Moje uvaha resi pouze opodstatnenost a vyhody DS. Neresim zde technicke provedeni, ekonomiku a zranitelnost systemu. Ale stejne plati, ze co lze zakodovat, to lze odkodovat - pouze zalezi na case a dulezitosti. Zfalsovat lze i papirovou i digitalni informaci.

Osobne v nejblizsi dobe budu zjistovat jak to je s tim DS pro OSVC a soukrome osoby a pripadne si zavedu DS pro soukromou osobu.

Galuszka Jan

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of d.petr
Sent: Sunday, January 17, 2021 9:32 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT - tak jsem si zřídil DS

jan na galuszka.cz napsal(a) dne 16. 01. 21 v 19:53:
> Podle mne by DS mela byt povinna pro vsechny obcany v produktivnim veku.
> Galuszka Jan

	Prosím, napište, že toto byl jen vtip, z mé strany nepochopený, nebo nějaká nevysvětlitelná chyba. Přece nemůžete myslet vážně, že by se měla zavést další státní buzerace.
	Rozuměl bych tomu, kdybych MOHL (dobrovolně) prostřednictvím internetového bankovnictví předat/zpřístupnit univerzálně celé státní správě můj veřejný klíč GPG/PGP. Kdybych pak státu poslal mail podepsaný tímto klíčem, tak by to platilo. Stejně tak by stát podepisoval své maily. A samozřejmě by se posílalo šifrovaně. Technologie stará, prověřená, univerzální, jednoduchá na použití, funkční, prakticky bez nákladů na obou stranách.
PM