RE: OT - tak jsem si zřídil DS - vtip

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Leden 17 15:55:29 CET 2021

Třeba mě kdysi od DS odradila okamžitá fikce doručení. Nevím zda to tak funguje doteď, ale zpráva že by se to změnilo, se ke mně nedostala. Takže když to vezmu podle tý služební cesty/dovolený:
Současný stav: Přijde mi mail a v něm fotka lístečku ze schránky, že mám na poště dopis a bude tam ještě 3 dny po mém návratu. Druhý den po návratu si to vyzvednu a tím začne běžet lhůta od doručení, kdy musím udělat to, o čem v dopise píšou.
DS: Přijde mi to do DS a tím okamžikem začne běžet tatáž lhůta. Pokud na cestě nemám k dispozici vše co potřebuju k vyřešení, můžou se věci dost zkomplikovat.
Celkově je to tedy klasický danajský dar státu: Ne že to můžu použít i na dálku, já to naopak nutně musím použít na dálku, dovolená nedovolená.

PH

Od: jan na galuszka.cz
To nebyl vtip

Ovladani DS je stejne skomplikovane jako ovladani uctu u SEZNAM.
Trochu komplikovanejsi to je u zrizovani DS, ale to se udela jednou a je to hotovo. A v jinych prispevcich byly popsany ruzne jednoduche zpusoby aktivace DS.

A rozdil mezi SEZNAM a DS je v tom, ze DS je urcen pro komunikaci s urady a ma funkci uredniho overeneho podpisu, V DS se daji posilat i soukrome informace (za poplatek) s overenim, jako by byl zaslan dopis s dodejkou.
Seznam je vhodny na beznou korespondenci s nizkou vahou, bez overeni, spamy, informace bezne nedulezite hodnoty.

A jake vyhody DS dava? To jsem uz psal ... bodovy system ridice, katastr nemovitosti, VZP, upozorneni na koncici doklady, seznam statnich dokladu - obcanka, ridicak, pas, ... postupne pribude OSSZ (duchodovy vek), ...
Kazdy jsme asi zazivali situace, kdy jsme ocekavali nejakou obalku s modrym a jinym pruhem .. stavebni rizeni, dedicke rizeni, exekuce, ... a meli strach, ze se neco prehlidne (napr. pokuta za rychlou jizdu muze skoncit exekuci).
Duslednym pouzitim DS se tato chybovost blizi k nule.
Nekolikrat jsem ze sluzebky spechal, abych stihnul na poste vyzvednout nejaky dopis s modrym pruhem, mel jsem strach, co se deje, a nakonec to byla informace, ze se bude rozsirovat chodnik na pozemku obce vedle meho domu.
Tak bych si to vklidu na hotelu u pivka precetl a mohl to pustit z hlavy

Takze DS je prakticky dalsi "emailovy" ucet veden u statniho providera.
Hodne lidi ma extra ucet na internetove nakupy, na diskuzni portaly, na XXX portaly, .... Tak koho zabije dalsi ucet na STATNI organy.
A taky existuji aplikace, ktere umi precist vsechny "maiove schranky" z jednoho mista.

Moje uvaha resi pouze opodstatnenost a vyhody DS. Neresim zde technicke provedeni, ekonomiku a zranitelnost systemu. Ale stejne plati, ze co lze zakodovat, to lze odkodovat - pouze zalezi na case a dulezitosti. Zfalsovat lze i papirovou i digitalni informaci.

Osobne v nejblizsi dobe budu zjistovat jak to je s tim DS pro OSVC a soukrome osoby a pripadne si zavedu DS pro soukromou osobu.

Galuszka Jan