Re: OT Registrace očkování bez pilotního provozu, může za to úředník nebo IT firma ?
Jiří Nesvacil
nesvacil na posys.eu
Sobota Leden 16 11:12:00 CET 2021
Oni úředníci vstupují a diktují si nesmysly. Nechají si odborně
vypracovat práci a poté někdo zasáhnou, co se jim zdá lepší.
Proto ten dotaz, zda za to může úředník nebo IT firma ?
Stejně to dopadalo s registrací dálničních známek, tak bych si tipl, že
to je i zde. Profíci se dobrovolně snažili a nakonec stát/úředníci šli
podle svého... . Já mám taky své zkušenosti, nemyslím si, že by garážová
firma nemohla dělat lépe než obrovská firma se stovky certifikáty. Právě
si taky myslím, že to ani nemuselo být o IT firmě. Mnohokrát se stalo,
že skončila velká firma a malá žije dál. Nebo v malé firmě jsou větší
odborníci. Ona to je taková diskriminace nebo spíš to vede ke korupci.
Taky si myslím, že těch registrů má stát dost a tohle je další na nic
nenapojený ... . Ono to ještě neprošlo dokonce tj. jak se to dostane do
Vaší karty obvodního doktora, atp. . Navíc v kartě u obvodního doktora
máte i alergie. Uvidíme, jak to dopadne. Ten pilot prostě ještě neskončil.
Jirka
Dne 16.01.2021 v 6:50 Petr Labaj napsal(a):
> Už dlouho jsem tady nečetl příspěvek, se kterým bych tak hluboce
> nesouhlasil jako s tím Vaším.
>
> Vlákno se jmenuje "... může za to úředník nebo IT firma?"
> Tvrdím, že úředník. Ta IT oddělení pod správou vlády by zasloužila
> silně provětrat.
> Ve finále to sice asi řešila nějaká komerční firma, ale výběr té firmy
> a schválení koncepcí určitě dělalo nějaké IT ve státním žoldu. A
> vybrali firmu, která evidentně nemá zkušenosti s tvorbou velkých
> systémů pro použití laickými uživateli, a na druhé straně spoluprací s
> jinými informačními systémy.
> Taková aplikace by se dala možná akceptovat u studenta 3. ročníku,
> který potřebuje rychle dostat zápočet, protože sbalil úžasnou kočku a
> nemá čas se zabývat nějakým hloupým programováním (které ho navíc
> nebaví). Ale ne u důležitého celostátního projektu, který se
> potenciálně dotýká obrovské spousty lidí.
>
> Logika té aplikace není postavena dobře, její chování je pro laiky
> matoucí. Hapruje tam třeba i nastavení jazyka. Jako zajímavost - je
> možné nastavit jazyky češtinu, slovenštinu, angličtinu a chorvatštinu.
> Asi se k nám bude jezdit očkovat hodně Chorvatů, že.
> Ten exces s rodnými čísly - to se snad ani nedá komentovat.
> Zabezpečení je rovněž velmi špatné, viz například už zmíněná triviální
> možnost obejití požadovaných pravidel - věku žadatele. Buď tam test
> nedělám vůbec a podmínku zveřejním třeba jen textem, nebo test udělám
> pořádně.
>
> Systém navíc vůbec není připraven na spolupráci s jinými informačními
> systémy. Zcela v něm schází technické rozhraní pro komunikaci s
> informačními systémy jednotlivých nemocnic a časem i praktických
> lékařů. Takže data se prostě v očkovacích centrech přepisují ručně!
> Dokonce většinou 2x - napřed z tohoto rezervačního systému do
> nemocničního informačního systému (aby pak očkování mohli vykázat
> pojišťovně a dostat zaplaceno), a podruhé pak zase do nezávislého
> systému pro evidenci provedených očkování. To všechno v roce 2021!
>
> No a úplně do nebe volající je nezajištění přenosových kapacit pro
> potvrzovací SMS. A ještě obhajování slovy, že přece operátoři to ví z
> novin a televize. To je opravdu na facku projektovému managerovi.
>
> Podobný systém by se dal akceptovat, kdyby například neočekávaně
> vypuklo zemětřesení a bylo by třeba v řádu hodin napsat aplikaci pro
> rozdělování humanitární pomoci.
> Ale v případě procesu, o kterém se ví nejmíň 1/2 roku dopředu, a který
> má podporu ze všech nejvyšších míst - tady se to opravdu chápat a
> akceptovat nedá.
>
> Navíc se asi dá kvalifikovaně předpokládat, že se na takovém
> zmrd-produktu ještě dotyčné firmy a lidé napakovali.
> Fuj a ještě jednou fuj.
>
> PL
>
> PS. Autor příspěvku se mnoho let zabýval tvorbou informačních
> technologií pro zdravotnictví.
>
> ************************
>> Dobrý den,
>>
>> tak nevím. Registroval jsem matku (1936) asi v 16:30, trvalo mi to
>> pár minut včetně přečtení FAQ a příjmu obou SMS. Vzhledem k
>> jednoduchosti formuláře a tomu, že se jedná o jednorázovku (aspoň
>> doufám :-) mi to přišlo docela funkční.
>> Hysterické hýkání na Novinkách, že si někdo zmanipuloval formulář,
>> takže se mu podařilo zadat blbost - no a co? Myšlenka, že by se
>> 24-letý chytrolín mohl u očkování vydávat za 80-tiletého staříka mi
>> přijde poněkud ujetá, a i kdyby to prošlo, tak zase - no a co?
>> Vakcinace je dobrovolná a bezplatná (nikoli zadarmo!), takže dělat z
>> toho raketovou vědu mi přijde ujeté.
>> Že se BFU nahrnou k internetu hned po oznámeném spuštění aplikace
>> jako by mohli něco zmeškat je spíše xmíchu, než důvod k obviňování z
>> neschopnosti. Ten systém nemůže být postavený tak, aby zvládl násobné
>> přetížení oproti průměrné projektované zátěži, to by bylo kurva drahé
>> a u časově nekritické jednorázovky neobhájitelné. A když operátoři
>> ubekují, že jim nikdo neřekl že bla bla - no a co? Na Silvestra těch
>> SMS chodí daleko víc a nikdo neskuhrá. Jasně, nejsou to konfirmační
>> SMS, ale kolikrát se mi u bankovní aplikace stalo, že konfirmační SMS
>> došla až za pár minut a taky jsem se nezbláznil.
>> Netrápil bych se s tím. Očekávat, že státní správa předvede nějaký
>> extra výkon je podle mně stejné, jako věřit na Ježíška.
>>
>> jf
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
--
Tento e-mail byl zkontrolován na viry programem AVG.
http://www.avg.cz
Další informace o konferenci Hw-list