Re: OT Registrace očkování bez pilotního provozu, může za to úředník nebo IT firma ?

Jiří Nesvacil nesvacil na posys.eu
Sobota Leden 16 11:12:00 CET 2021


Oni úředníci vstupují a diktují si nesmysly. Nechají si odborně 
vypracovat práci a poté někdo zasáhnou, co se jim zdá lepší.

Proto ten dotaz, zda za to může úředník nebo IT firma ?

Stejně to dopadalo s registrací dálničních známek, tak bych si tipl, že 
to je i zde. Profíci se dobrovolně snažili a nakonec stát/úředníci šli 
podle svého... . Já mám taky své zkušenosti, nemyslím si, že by garážová 
firma nemohla dělat lépe než obrovská firma se stovky certifikáty. Právě 
si taky myslím, že to ani nemuselo být o IT firmě. Mnohokrát se stalo, 
že skončila velká firma a malá žije dál. Nebo v malé firmě jsou větší 
odborníci. Ona to je taková diskriminace nebo spíš to vede ke korupci.

Taky si myslím, že těch registrů má stát dost a tohle je další na nic 
nenapojený ... . Ono to ještě neprošlo dokonce tj. jak se to dostane do 
Vaší karty obvodního doktora, atp. . Navíc v kartě u obvodního doktora 
máte i alergie. Uvidíme, jak to dopadne. Ten pilot prostě ještě neskončil.

Jirka


Dne 16.01.2021 v 6:50 Petr Labaj napsal(a):
> Už dlouho jsem tady nečetl příspěvek, se kterým bych tak hluboce 
> nesouhlasil jako s tím Vaším.
>
> Vlákno se jmenuje "...  může za to úředník nebo IT firma?"
> Tvrdím, že úředník. Ta IT oddělení pod správou vlády by zasloužila 
> silně provětrat.
> Ve finále to sice asi řešila nějaká komerční firma, ale výběr té firmy 
> a schválení koncepcí určitě dělalo nějaké IT ve státním žoldu. A 
> vybrali firmu, která evidentně nemá zkušenosti s tvorbou velkých 
> systémů pro použití laickými uživateli, a na druhé straně spoluprací s 
> jinými informačními systémy.
> Taková aplikace by se dala možná akceptovat u studenta 3. ročníku, 
> který potřebuje rychle dostat zápočet, protože sbalil úžasnou kočku a 
> nemá čas se zabývat nějakým hloupým programováním (které ho navíc 
> nebaví). Ale ne u důležitého celostátního projektu, který se 
> potenciálně dotýká obrovské spousty lidí.
>
> Logika té aplikace není postavena dobře, její chování je pro laiky 
> matoucí. Hapruje tam třeba i nastavení jazyka. Jako zajímavost - je 
> možné nastavit jazyky češtinu, slovenštinu, angličtinu a chorvatštinu. 
> Asi se k nám bude jezdit očkovat hodně Chorvatů, že.
> Ten exces s rodnými čísly - to se snad ani nedá komentovat.
> Zabezpečení je rovněž velmi špatné, viz například už zmíněná triviální 
> možnost obejití požadovaných pravidel - věku žadatele. Buď tam test 
> nedělám vůbec a podmínku zveřejním třeba jen textem, nebo test udělám 
> pořádně.
>
> Systém navíc vůbec není připraven na spolupráci s jinými informačními 
> systémy. Zcela v něm schází technické rozhraní pro komunikaci s 
> informačními systémy jednotlivých nemocnic a časem i praktických 
> lékařů. Takže data se prostě v očkovacích centrech přepisují ručně!
> Dokonce většinou 2x - napřed z tohoto rezervačního systému do 
> nemocničního informačního systému (aby pak očkování mohli vykázat 
> pojišťovně a dostat zaplaceno), a podruhé pak zase do nezávislého 
> systému pro evidenci provedených očkování. To všechno v roce 2021!
>
> No a úplně do nebe volající je nezajištění přenosových kapacit pro 
> potvrzovací SMS. A ještě obhajování slovy, že přece operátoři to ví z 
> novin a televize. To je opravdu na facku projektovému managerovi.
>
> Podobný systém by se dal akceptovat, kdyby například neočekávaně 
> vypuklo zemětřesení a bylo by třeba v řádu hodin napsat aplikaci pro 
> rozdělování humanitární pomoci.
> Ale v případě procesu, o kterém se ví nejmíň 1/2 roku dopředu, a který 
> má podporu ze všech nejvyšších míst - tady se to opravdu chápat a 
> akceptovat nedá.
>
> Navíc se asi dá kvalifikovaně předpokládat, že se na takovém 
> zmrd-produktu ještě dotyčné firmy a lidé napakovali.
> Fuj a ještě jednou fuj.
>
> PL
>
> PS. Autor příspěvku se mnoho let zabýval tvorbou informačních 
> technologií pro zdravotnictví.
>
> ************************
>> Dobrý den,
>>
>> tak nevím. Registroval jsem matku (1936) asi v 16:30, trvalo mi to 
>> pár minut včetně přečtení FAQ a příjmu obou SMS. Vzhledem k 
>> jednoduchosti formuláře a tomu, že se jedná o jednorázovku (aspoň 
>> doufám :-) mi to přišlo docela funkční.
>> Hysterické hýkání na Novinkách, že si někdo zmanipuloval formulář, 
>> takže se mu podařilo zadat blbost - no a co? Myšlenka, že by se 
>> 24-letý chytrolín mohl u očkování vydávat za 80-tiletého staříka mi 
>> přijde poněkud ujetá, a i kdyby to prošlo, tak zase - no a co? 
>> Vakcinace je dobrovolná a bezplatná (nikoli zadarmo!), takže dělat z 
>> toho raketovou vědu mi přijde ujeté.
>> Že se BFU nahrnou k internetu hned po oznámeném spuštění aplikace 
>> jako by mohli něco zmeškat je spíše xmíchu, než důvod k obviňování z 
>> neschopnosti. Ten systém nemůže být postavený tak, aby zvládl násobné 
>> přetížení oproti průměrné projektované zátěži, to by bylo kurva drahé 
>> a u časově nekritické jednorázovky neobhájitelné. A když operátoři 
>> ubekují, že jim nikdo neřekl že bla bla - no a co? Na Silvestra těch 
>> SMS chodí daleko víc a nikdo neskuhrá. Jasně, nejsou to konfirmační 
>> SMS, ale kolikrát se mi u bankovní aplikace stalo, že konfirmační SMS 
>> došla až za pár minut a taky jsem se nezbláznil.
>> Netrápil bych se s tím. Očekávat, že státní správa předvede nějaký 
>> extra výkon je podle mně stejné, jako věřit na Ježíška.
>>
>> jf
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

-- 
Tento e-mail byl zkontrolován na viry programem AVG.
http://www.avg.cz



Další informace o konferenci Hw-list