Re: OT Registrace očkování bez pilotního provozu, může za to úředník nebo IT firma ?

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pátek Leden 15 21:37:23 CET 2021

Dne 15.1.2021 v 20:43 Jiří Nesvacil napsal(a):
> Při zkoušení, že na to nepřišli je možná normální. Nicméně pustit něco
> bez toho, aby to půl dne jelo aspoň na malé oblasti tj. jako pilot s
> reálným provozem, s tím, jak někdo starý reaguje na obrazovku, jestli to
> zatíží linky i telefonní na podpoře prostě reálný pilotní provoz je
> docela sebevražda. V IT si to nikdo netroufne, pokud to není úplný
> amatér, tak si říkám, zda je k tomu někdo hodně nenutil nebo skutečně
> byli takový amatéři.
>
> Jirka

Dobrý den,

tak nevím. Registroval jsem matku (1936) asi v 16:30, trvalo mi to pár
minut včetně přečtení FAQ a příjmu obou SMS. Vzhledem k jednoduchosti
formuláře a tomu, že se jedná o jednorázovku (aspoň doufám :-) mi to
přišlo docela funkční.
Hysterické hýkání na Novinkách, že si někdo zmanipuloval formulář, takže
se mu podařilo zadat blbost - no a co? Myšlenka, že by se 24-letý
chytrolín mohl u očkování vydávat za 80-tiletého staříka mi přijde
poněkud ujetá, a i kdyby to prošlo, tak zase - no a co? Vakcinace je
dobrovolná a bezplatná (nikoli zadarmo!), takže dělat z toho raketovou
vědu mi přijde ujeté.
Že se BFU nahrnou k internetu hned po oznámeném spuštění aplikace jako
by mohli něco zmeškat je spíše xmíchu, než důvod k obviňování z
neschopnosti. Ten systém nemůže být postavený tak, aby zvládl násobné
přetížení oproti průměrné projektované zátěži, to by bylo kurva drahé a
u časově nekritické jednorázovky neobhájitelné. A když operátoři
ubekují, že jim nikdo neřekl že bla bla - no a co? Na Silvestra těch SMS
chodí daleko víc a nikdo neskuhrá. Jasně, nejsou to konfirmační SMS, ale
kolikrát se mi u bankovní aplikace stalo, že konfirmační SMS došla až za
pár minut a taky jsem se nezbláznil.
Netrápil bych se s tím. Očekávat, že státní správa předvede nějaký extra
výkon je podle mně stejné, jako věřit na Ježíška.

jf