RPi4 periferie napájené z USB - Bylo Re: ARMové multimedia krabièky - bylo NETFLIX - krabicka s dalkacem ?

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Středa Leden 6 18:53:43 CET 2021

On Wed, Jan 06, 2021 at 02:27:03PM +0100, iko wrote:
> Ako casto restartujete? Nemrzne vam usb? Ja mam problem, ze mi vytuhne USB a
> jedine co pomoze je restart pocitaca. Je to sice iny tuner (a dospele PC s
> Intelom), ale mi uz lezu na nervy, par mesiacov idu a potom tieto vytuhy. Ja
> by som radsej za podobnu cenu PCIe, ale tak nie su. V stabilitu USB nemam
> moc doveru.

Nu já zapínám prodlužkovou lištu a naráz zapnu TV, RPi a nějaké další
blbosti do standby (AV receiver a DVD).
Co znamená zamrzne? Mě vytuhával ovladač Astrometa donglu ve starším
kernelu. Nebylo to ještě tak stabilní a pak to asi vylepšili. Šlo
o nějakou popletenou I2C komunikaci mezi chipy v donglu. Teď mám

 zito na pi4:~ $ uname -a
 Linux pi4 5.4.79-v7l+ #1373 SMP Mon Nov 23 13:27:40 GMT 2020 armv7l GNU/Linux

a myslím, že tenhle druh problému už se neobjevil. To mám spíše zátuhy
kvůli uSD kartičce. Směřuje to k disku na USB. Dorazil mi jiný adaptér
k USB3 hubíku a taky jsem mu přerušil propojení napájení směrem k RPi,
takže bez problému projde reboot. Ani nemizí obraz na monitoru, protože
jsem zjistil, že k tomu asi přispívalo nějaké nastavení HDMI
v config.txt. Dal jsem to pryč a už je obraz na monitoru i s připojeným
HUBíkem a zdrojem.

Jo k Astrometě - ještě je potřeba vypnout v tvheadendu použití starší
DVBAPI (zaškrtnout "Force old status"). Asi jsem to psal, ale pro
jistotu. Jinak byly v obraze výpadky. Jo a ještě se chci zeptat, jestli
někomu jede pěkně plynule kanál Nasa ve 4k. Já mám jenom FHD TV, ale
když pustím tu NasaTV, tak to nejde zcela plynule. Myslím si, že VCORE
by to mělo dát v poho, ale nejsem si jist co to brzdí. Aby to třeba
nebyla zrovna ta Astrometa. Aby z toho pak nebyl někdo zklamán.
Koukatelné to je, na těch pomalých scénách co na NasaTV jsou.
Bohužel můj noťas to už nedá, tak nevím jestli to nedává grafika nebo je
jiné úzké hrdlo. CPU se fláká…
--
Zito