Re: Fotorezist - fólie

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Leden 6 17:55:10 CET 2021

Urcite mate pravdu, ale nebral by som to tak prisne pre male pocty
laminovanych DPS. V mojom pripade su to jednotky kusov za jednotky
rokov :)

Ten moj laminator Sigma EL132 ma valce riesene ako kovove rurky
priemeru cca 8-10mm a na nich je poddajna vrstva (nieco ako guma) o
hrubke 3-4mm. (Uz som ho zlozil, nemeral som to, tak rozmery berte s
rezervou k mojmu odhadu:-) ) Priamo tie kovove rurky sluzia ako osky.
Ulozene su do fixnych klznych otvorov v plastovych celach, namazane
nejakou ciernou vazelinou. Ano, otacky su spriahnute ozubenymi
kolesami, ktore nemozu vypadnut zo zaberu, kedze klzne loziska su
ulozene fixne.
Kazdopadne v tomto pripade nejde o tenke osky, ktore sa prehnu do
sudka. Vacsiu hrubku laminovaneho materialu vykryje poddajnost
vrchneho materialu valcov. Verim, ze pri castom laminovani DPS sa ta
poddajna vrstva utlaci a strati pruznost, no pri mojom pouzivani sa
pruznost strati skor vekom :)

Ten laminator stal pred par rokmi asi 15 eur...

miro

st 6. 1. 2021 o 17:31 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napísal(a):