[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?
Libor Konečný
support na mikrovlny.cz
Sobota Únor 27 20:45:57 CET 2021
Ano , je to dost, ja jsem mel vsechny auta do teto magicke castky,
vetsinou si vyberu nejakou predvadecku do 8 - 15 tis km max rok jetou at
je jeste v zaruce.
Porizuji si jedno za deset let, to je cca 10 tisic mesicne. Max najezd
400 - 500 tis km.
Nekourim, nepiju, neplatim leasing, ktery to navysuje a tim padem
spotrebovava prirodni zdroje.
Ten PHEV hybrid jsem sledoval uz v r 2013, ale nelibil se mi design, ten
byl jeste z minuleho stoleti.
TDI ma sice mensi spotrebu, ale neni nic prijemneho, kdyz stojite s 2
tunovym turbodehet ML270, nalozenym pul tunou granulatu a musite rusit
schuzky, protoze vam praskla turbo hadice, nebo jindy se rozleti brzdovy
kotouc, do tretice odrezne VIN na ramu (litacka na mesic 4 x na urad a
to mam vsechny auta garazovane) u auta, ktere ma byt evropsky top (dle
recenzi) a skvelou spotrebou (dle technicaku :-)), ale ve skutecnosti je
tezce predrazeny kram, ktery zere penezenku a travu u silnice, nikdy vice.
Opravy pak jakoukoliv usporu v palivu smaznou.
Ta kombinace benzin agregat + pomocna sila, 2 el motory na kazde naprave
je IMHO velmi dobre zvolena.
PHEV muze uhanet 180km/h, elektro jako i3, Leaf a pod maji max 130-140 kmh.
Hyundai ma design evropsky, libi se mi, nicmene baterie jim hori dost
casto, nyni je svolavacka. Ja jsem chtel neco na co zase 10 let nemusim
sahnout.
Nedavno v Trinci vzal vybuch Hujdy s sebou celou garaz, to by me i Petra
Zahradnika privedlo k bankrotu, nebot v garazi jsou uskladneny i jine
veci :-)
A ani bych si ji neporidil z osobnich duvodu, za ty znicene Nosovice,
opravdu je to tragicky pohled z Prasive na takove 100% zbytecne monstrum.
Nicmene vykon/cena mi vychazi nejlepe Nissan Leaf - vyjde na 500
tisic, ale musi se privest z Holandska ci Nemecka, maji tam vyraznou
podporu, takze predvadecky jsou temer nove za tuto cenu. Akcelerace 7
sekund jako Mazda CX9 ci Superb za dvojnasobek.
LK
Dne 27.02.2021 v 17:33 Jan Průha napsal(a):
>
> Auto přes mega už si člověk kupuje do značné míry pro radost.
> Ekonomika jde v tom okamžiku stranou a nemá smysl se jí vůbec zabývat.
>
> Nevím samozřejmě, k čemu všemu to auto používáte a jak často, ale z
> toho co píšete Vám všechno splní Hyunday i30 (momentálně na trhu asi
> nejlepší cena/výkon) za poloviční cenu. Za ten rozdíl najezdíte při
> dnešních cenách nafty 300.000 km, střízlivě počítáno.
>
> Čili i kdybyste dobíjel pouze z FVE a ta byla zadarmo, tak už jenom ta
> pořizovací cena to kazí.
>
> Ale má to samozřejmě ty příjemnosti, které popisujete.
>
> Myslím ale, že ten původní dotaz směřoval právě k té ekonomice.
>
> H.
>
>
>
> Dne 27.02.2021 v 16:35 Libor Konečný napsal(a):
>>
>> Ja hybrid mam od roku 2016
>>
>> Zvolil jsem MItsibishi Outlander.
>>
>> Doposud zadna zavada , baterie jeste v zaruce a vsechny sve auta
>> trapim co to da, na kazdem mam tazne.
>>
>> Cena je obdobna jako skvely Nissan Leaf, ktery je bateriovy, pujcene
>> jsem mel pred koupi oba.
>>
>> Jedinou nevyhodu vidim v tom, ze kdyz vas nekdo z boku nabere, tak
>> je to totalka.
>>
>> Hmotnost cca 2 t vidim jako vyhodu, fyzika je neuprosna a pri
>> pripadnem stretu se kazde kilo pocita.
>>
>> Kdyz se s tim naucite, pak nemusite slapnout na brzdu a rekuperovat.
>>
>> Akcelerace uzasna, do mestskeho provozu idealni, lehce polechtate
>> pedal a jsem za krizovatkou.
>>
>> Zena s tim vozila deti na stredni, nebot dostupnost vlakem ci busem
>> byla desna.
>>
>> Minuly rok uz nabijim z vlastni FVE a vetsinou jsme vzdy do tech 40
>> km dojeli. S mym stylem jizdy slapani na podlahu ujedu 30-35km, coz
>> se taky da.
>>
>> Je to vlastne elektroauto dobijene generatorem pokud dojde baterie.
>> Motor se pripojuje systemem start stop jen v urcitych pripadech,
>> treba na dalnici nad 130kmh.
>>
>> Zadna prevodovka tam neni. Jsou na trhu uz nejaky patek, takze vse
>> je vychytane.
>>
>> Co se tyka spolehlivosti, nikdy bych si nekoupil nemecke auto, na to
>> nervy nemam.
>>
>> Proc jsem zvolil hybrid, pac jednou tolik na Teslu se mi nechtelo
>> davat a take hledat nabijecku taky ne, takovy klidas nejsem. Za druhe
>> mam rad ticho, uz mi staci, ze kdyz byly otevrene skoly, tak kazdy
>> den vozily samozivitelky sve tluste mamanky az do satny do skoly a
>> to vzdy musim ten rachot dehtoaut pretrpet. Na svetlech slysim jen
>> rachot ostatnich. A navic uzasne vypada.
>>
>> Diky nizkemu tezisti a 4x4 se mi jeste nepodarilo dostat do smyku,
>> sedi to jak na kolejich.
>>
>> Hybridem nikoho neobtezuji ani hlukem ani emisemi.
>>
>> Navic se s tim da dojet kdekoliv daleko cca 2 - 3 krat rocne Praha -OV.
>>
>> Takze 99% casu se s nim jezdi v dosahu 50 km jen na baterie a
>> energii z vlastni FVE. Jsem presvedcen, ze ekologicka stopa je
>> nasobne mensi nez napriklad turbodehet X5, ktery stoji vice nez ten
>> PHEV, nebo muj prvni a posledni omyl minulosti ML270.
>>
>> A po 8 mi letech se baterie menit nemusi, to ze ma mensi kapacitu, s
>> tim lze zit jeste dalsich par let.
>>
>> Navic benzin nikdy po par letech nebude vypoustet tuny sazi, ktere
>> dnes nikdo neresi.
>>
>> Vymena za nove baterie cca 130tisic, coz neni nic hrozneho za 8 let.
>>
>> U Nissanu Leaf cca 150tisic.
>>
>> Uz bych ten rachotici 5-tivalec Mercedesu nikdy do baraku nechtel. To
>> jsou desna auta, koroze snad i zevnitr, spolehlivost hrozna.
>>
>> Za me s PHEV spokojenost a to jsem sakra narocny na spolehilivost a
>> uzitne vlastnosti.
>>
>> Cekam jak se s elektrem vytahnout cinane, ale ta Tesla X mi taky neda
>> spat, az na tu cenu.
>>
>> Pokud bude nekdo chtit vedet vice, pripadne se kuknout (az nam padne
>> korunavirus), tak soukrome na mail.
>>
>> LK
>>
>>
>>
>>
>> Dne 27.02.2021 v 14:39 Jan Průha napsal(a):
>>>
>>> No protože to má taky ten spalovák a k němu patřičnou převodovku.
>>> Což u elektroauta odpadá.
>>> Taky když se podíváte do ceníku, tak Prius plug-in hybrid (o
>>> mild-hybridu se nemá smysl vůbec bavit) má cenu od 990 000,-, tj.
>>> reálně někde kolem 1.100.000,-.
>>> To mi přijde na auto s danou užitnou hodnotou hodně moc.
>>>
>>> S tou spolehlivostí nemám nějaký jasný argument. Možná jen to, že to
>>> není žádná masovka a tudíž vzorek je poměrně malý.
>>> Ale nešť. Toyoty je spolehlé obecně.
>>>
>>> H.
>>>
>>> Dne 27.02.2021 v 14:21 Pavel Kadečka napsal(a):
>>>> Toyota prius je na trhu už dost dlouho a obsazuje přední místa v
>>>> těch hitparádách spolehlivosti. A k ceně, proč by to mělo být
>>>> dražší než elektro-only? Má to mnohem menší baterii.
>>>>
>>>> P.K.
>>>>
>>>> so 27. 2. 2021 v 12:20 odesílatel Jan Průha <jan.pruha na volny.cz
>>>> <mailto:jan.pruha na volny.cz>> napsal:
>>>>
>>>> Hybrid je, podle mého názoru, ekonomicky ještě větší nesmysl.
>>>> Nejen, že je ještě dražší, ale je to i větší časovaná bomba,
>>>> protože obsahuje všechny prvky od obou pohonů. Čili dvojnásobná
>>>> možnost, že se něco rozbije. Navíc to ještě musí fungovat
>>>> dohromady.
>>>>
>>>> Dělá se tam spousta kompromisů, aby se to do toho auta dalo
>>>> vůbez zamontovat. Něco o tom trochu vím, protože dělám ve
>>>> firmě, která vyrábí kabeláž, mimo jiné, i pro elektroauta.
>>>> Včetně HV kabeláže.
>>>>
>>>> Jediný racionální důvod pro hybridy je, že si tím automobilky
>>>> snižují flotilové emise, protože se automaticky počítá s
>>>> maximálním využitím elektropohonu. Tady je samozřejmě přání
>>>> otcem myšlenky, viz ta již zmiňovaná nerozbalená nabíječka v
>>>> kufru po 3 letech...
>>>> A když píšu racionální, tak tím myslím v prostředí
>>>> iracionálních předpisů a omezení.
>>>>
>>>> H.
>>>>
>>>> Dne 27.02.2021 v 11:55 Jan Kuba napsal(a):
>>>>> Taky by se mi líbilo nějaké "hybridní" auto , stačil by mi
>>>>> elektrický dojezd cca 20 km na cukačky po městě.
>>>>> Já sice taky mám vše po ruce, ale večer musím občas někam
>>>>> dojet pro děti ( nechci aby ve tmě večer couraly po městě )
>>>>> a těch dalších pojížděk je poměrně dost. Pošta , balíky, díly,
>>>>> nákupy..
>>>>> No a pokud by člověk jel dál, tak by tomu pomohl ten spalovák.
>>>>>
>>>>> Jinak vlastním elektrický scooter. Je to Čína, ale docela
>>>>> pěkně udělané v takovém stylu 60 let.
>>>>> Jede to pěkně, zátah při rozjezdu je skvělý. Jenomže jsem na
>>>>> tom najezdil za 3 roky 400km :-)
>>>>> Ač je to dvoumístné, tak v zimě s tím děti neodvezu, nákupy a
>>>>> balíky podobně.
>>>>> Delší trasy taky ne, ač to má papírově dojezd 80 km, tak se mi
>>>>> stalo, že jsem neujel ani půlku. Neboť jsem to honil
>>>>> a na každých semaforech se bavil tím, jak za sebou nechávám
>>>>> všechny auta..
>>>>> Jenomže když pak někde člověk zůstane viset, nemá to chybu. Je
>>>>> to na auto a vozík.
>>>>> Takže mnohem raději jezdím na motorce, samozřejmě když je
>>>>> teplo. Navíc si tu jízdu víc užiju.
>>>>>
>>>>> sobota 27. února 2021 ok2mtm <ok2mtm na seznam.cz
>>>>> <mailto:ok2mtm na seznam.cz>> napsal(a):
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> Za mě v současném stavu techniky jedině hybrid s dojezdem
>>>>> alespoň 50-100km. Po městě tomu bude hvízdat elektromotor,
>>>>> a až zrychlím mimo město, tak se zapne motor spalovací v
>>>>> režimu, kdy má dobrou účinnost a smrad z něj neotravuje
>>>>> mezi domy. Nesmí to být ale tak, že po několika letech
>>>>> leží nabíjecí kabel v kufru nerozbalený, protože nabíjení
>>>>> ze zásuvky je moc pracné.
>>>>>
>>>>> Tomáš OK2MTM
>>>>>
>>>>>
>>>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>>>>> Bez virů. www.avast.com
>>>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> _______________________________________________
>>>>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz <http://www.HW.cz>
>>>>> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>>>> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>> <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>>>>
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20210227/8465facd/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list