[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Libor Konečný support na mikrovlny.cz
Sobota Únor 27 20:45:57 CET 2021

Ano , je to dost, ja jsem mel vsechny auta do teto magicke castky,
vetsinou si vyberu nejakou predvadecku do 8 - 15 tis km max rok jetou at
je jeste v zaruce.

Porizuji si jedno za deset let, to je cca 10 tisic mesicne. Max najezd
400 - 500 tis km.

Nekourim, nepiju, neplatim leasing, ktery to navysuje a tim padem
spotrebovava prirodni zdroje.

Ten PHEV hybrid jsem sledoval uz v r 2013, ale nelibil se mi design, ten
byl jeste z minuleho stoleti.

TDI ma sice mensi spotrebu, ale neni nic prijemneho, kdyz stojite s 2
tunovym turbodehet ML270, nalozenym pul tunou granulatu a musite rusit
schuzky, protoze vam praskla turbo hadice, nebo jindy se rozleti brzdovy
kotouc, do tretice odrezne VIN na ramu (litacka na mesic 4 x na urad a
to mam vsechny auta garazovane) u auta, ktere ma byt evropsky top (dle
recenzi) a skvelou spotrebou (dle technicaku :-)), ale ve skutecnosti je
tezce predrazeny kram, ktery zere penezenku a travu u silnice,  nikdy vice.

Opravy pak jakoukoliv usporu v palivu smaznou.

Ta kombinace benzin agregat + pomocna sila, 2 el motory na kazde naprave
je IMHO velmi dobre zvolena.

PHEV muze uhanet 180km/h, elektro jako i3, Leaf  a pod maji max 130-140 kmh.

Hyundai ma design evropsky, libi se mi, nicmene baterie jim hori dost
casto, nyni je svolavacka. Ja jsem chtel neco na co zase 10 let nemusim
sahnout.

Nedavno v Trinci vzal vybuch Hujdy s sebou celou garaz, to by me i Petra
Zahradnika privedlo k bankrotu, nebot v garazi jsou uskladneny i jine
veci :-)

A ani  bych si ji neporidil z osobnich duvodu, za ty znicene Nosovice,
opravdu je to tragicky pohled z Prasive na takove 100% zbytecne monstrum.

Nicmene vykon/cena  mi vychazi nejlepe  Nissan Leaf - vyjde na 500
tisic, ale musi se privest z Holandska ci Nemecka, maji tam vyraznou
podporu, takze predvadecky jsou temer nove za tuto cenu. Akcelerace 7
sekund jako Mazda CX9 ci Superb za dvojnasobek.

LK