OT: Vyber dodavatele elektriny

DeeJay deejay na email.cz
Čtvrtek Únor 25 13:14:24 CET 2021

Přispěju troškou do mlýnku pohledem z druhé strany jakožto provozovatel "lokálky" tedy LDS lokální distribuční soustavy. Nužno podotknout, že z vás "přeběhlíků" nemáme radost, nejde tedy primárně o to, že si energii koupíte jinde, distro jde do nás tak jak tak (zhruba polovina ceny za kWh co platíte) Problém je ten oser, že musím každý měsíc odečíst váš elektroměr (velké distribuce to dělají nějak dopočtem - my to musíme obejít) a získaná data nahrát na OTE, odkud si je zase vezme váš dodavatel a dále mu pošleme fakturu za distribuci. Takhle to nějak funguje.

Nicméně na co si dát pozor a někteří zákazníci celkem plakali nad "výdělkem" a rádi se vrátili. Vychytralost firem nezná mezí a například energie nabízí i ti, kteří nevlastní licenci, obvykle pod záminkou, že vám budou stále hledat nejvýhodnějšího dodavatele a chtějí "jen" podepsat plnou moc, že mají právo dělat si s vaším OM co chtějí, uzavírají za vás smlouvy atd. Kolikrát zákazník neplatí zálohy přímo dodavateli a všechno jde přes onu firmu. Takže třeba na Vánoce se stalo, že došel od dodavatele požadavek na odpojení OM (ona firma jim neplatila - zrušili smlouvu). Samozřejmě jsem zákazníka nevypli, podepsala se smlouva s tím, že experimenty raději dělat nebude.

Rovněž chodí třeba plné moci, kde zákazník přímo podepsal, že ho nesmíme kontaktovat, spousta další právničiny atd...
Takže to kolega pošle potvrzené oběma subjektům, že souhlasíme - obvykle vyděšený zákazník hned volá nazpět, že tohle si nedomluvili.

"Dobrá" je třeba Bohemia Energy (mj. tahle firma vlastní spoustu dalších energetických brandů a skončíte u nich ani nevíte jak) ale k věci, oni nabídnou někdy super cenu, na rok, úvazek je ovšem na roky 2

Prdel je též s E.On, zákazníci co k nim přeběhli k nám volají a nadávají, že jim měsíčně posíláme faktury. Oni totiž měsícně fakturují - prý musí protože posíláme odečty, my musíme odečítat protože energetický zákon. Nikdo jiný to nedělá jen E.On

Tahleta energo distribuce je prostě "prdel", minulý týden jsem prosil zákaznici do kecafonu ať zaplatí to prosincové vyúčtování a vona, že už dluží jen 2litry ... No já strašně nerad odpojuju lidi. Jindy mi zase starosta říká, jestli si tu trafačku nemůžeme dát jinam, že mu zavazí ve výhledu. Pak vám zase zahradníci se sekačkou orvou fasádu, někdo jiný urve okap, když máte vypínačku a jste vlezení na trafu dojde borec, že to potřebuje nahodit, aby ohřál mlíčko. Támhle jedete nahodit babičce fíčko (protože ji prostě do prdele nepošlete) atd...

Jara

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Libor Sindelar
Sent: Thursday, February 25, 2021 11:59 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Vyber dodavatele elektriny

Přesně, dokud člověk neodchází / nepřichází tak ho oškubou :( Když jsem tehdy odcházel od ČEZu hned mi nabídli slevu, jestli se dobře pamatuju snad 20%, ale víceméně jen skoro dorovnali 3E, tak jsem stejně odešel. Tenhle přístup, který dnes praktikuje kde kdo mě fakt se..e. Ale vážit si stálých zákazníků se už nenosí, a víceméně to platí i u zaměstnanců..
Libor