OT: Vyber dodavatele elektriny

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Středa Únor 24 23:55:45 CET 2021

Resim elektrinu doma a na obci. Cas od casu zmenim dodavatele, doma
casteji. Mam stale stejne pozadavky: zadny zavazek, vypoved 3 mesice,
zadne extra poplatky. Dlouha leta jsem byl u Amper Marketu, pak
zdrazili, odesel jsem k Bohemia Energy, ti potom delali nejake smluvni
cary mary (slucovani firem, serie faktur), tak jsem to podepsal MND.
Jeste pred zahajenim dodavek zdrazili, tak jsem u Fosfy. Na obci jsme
byli dlouha leta u Amper Marketu, po absurdnim zdrazeni jsem vybral Eneku.

Ani Fosfu ani Eneku jsem do te doby neznal. Kdyz jim nezaplatite moc na
zalohach, prakticky nic neriskujete. Vzdycky jsem delal vyber pres
kalkulator ERU a pak nejlepsi 3 nabidky kontrola podle ceniku na webu.

Chovanim byli historicky nejvetsi smejdi od X-Energie a od E.ONu. Tem
vytykam hlavne dve veci:

1. Preplatek klidne vyfakturuji o nekolik tydnu pozdeji nez nedoplatek.
(stejna vesnice, stejny datum odectu, dva ruzni odberatele - jeden z
nedoplatkem, druhy s preplatkem).

2. Kdyz vam pri fakturaci stanovi zalohy, tu prvni uz nestacite zmenit,
protoze maji absurdni lhutu pro zpracovani zmeny zalohy.

O vypoctu novych zaloh (velky preplatek, podobna uroven cen, nesmyslny
rust zalohy) uz ani nemluvim.

Jedna dulezita informace na zaver: nerad tyhle veci resim s obchodniky,
prijde mi dlouhodobe levnejsi se tomu jednou za cas povenovat a nenechat
si valit kliny do hlavy. Asi proste nemam rad agenty s teplou vodou.

Standa