Prodluzka 230V

Josef Zeman jozem na volny.cz
Středa Únor 24 10:10:49 CET 2021

Z pohledu norem a bezpečnosti v dnešních dimenzích je taková prodlužka samozřejmě prvotřídní prasárna. Ale asi nikdy nezapomenu, když jsme před lety jezdili pomáhat na zámek Plumlov. Rozvody tam byly původní z doby obývání. Dva holé dráty na keramických izolátorech, které se pnuly po zdech. Kdysi mívali na přehradě vlastní turbínu. Pak to přepojili na rozvodnou síť. Při příjezdu jsme našroubovali pojistku a spotřebiče připojovali k tomu určenými háčky. "Zásuvka" byla kdekoli. Nevím, že by to někoho praštilo. Prostě lidé věděli, že ty dráty koušou a podle toho se chovali. A za blbost se platí. Jo, dráty byly tak ve dvou metrech, takže malé děti měly "ochranu polohou". Od té doby, ač elektrikář s šestkou, různé funkční prasárny toleruju. Uživatel ví, co dělá.
Zeman