OT - dalnicni znamka

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Neděle Únor 21 02:43:43 CET 2021

Este sa doplnim, bez umyslu sa dotahovat.
S pripadnym zavedenim platenia za kilometer by vyvstala otazka, kolko by
1km stal. Ked si vezmeme Chrvatsko, alebo nebodaj Taliansko, tak take
ceny su akceptovatelne pri ceste na dovolenku raz za rok.
Ale napriklad aj Polsko. Po platenej dialnici som tam parkrat siel, cenu
som neriesil, kedze to bola tiez dovolenka. Pozeram prvu stranku, ktoru
mi naslo, dialnica A2, cena 0.2 alebo 0.46 Zl/km (podla useku). To je
skoro 0.05/0.11 EUR/km. Teda takmer 1 euro za 20km pri tej nizsej sume.
To by si u nas vela ludi rozmyslelo, ci by vyuzivali dialnicu. Pri tejto
(nizsej) cene by "zaujimavo" vysli tu spominane trasy UL-Praha a spat,
alebo nebodaj Ostrava-Praha a spat.

Viem, ze domaci si v tych krajinach mozu vybavit nejaku zlavu pri
zakupeni elektornickej karty, ale ani to nie je ziadne terno.. Navyse
tam maju mytnice, ktore zdrziavaju. Pri kratsich usekoch ani s usporou
casu za peniaze velmi nemozno ratat...

miro