Re: Elektromobil ako realne riesenie, nie len dotacny podvod, was: spotøeba energie v zimì

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Únor 16 22:59:45 CET 2021

Tak slovo "každý" zde bylo napsáno jako básnická nadsázka, ne v
matematickém slova smyslu.
Nicméně to, že si mnoho lidí pořizuje do rodiny víc aut, to jste snad
zaznamenal.
A že je situace s parkováním všude možně ale i nemožně čím dál tím větší
problém, to asi taky.
Rozhodně 2 ale i 3 auta na rodinu dnes určitě nejsou nic extra výjimečného.
Když tak v duchu probírám své známé, tak buď nemají auto vůbec (bydlí
přímo v centru a když
potřebují, tak si vezmou služební), nebo mají aut víc.

S nabíjením: nějaká firma (ČEZ? PrE?) přišla s tím, že nabíjecí místa
nasadí na všech svých
trafačkách. Těch je myslím takhle po sídlištích taky celkem dost.
Někdo jiný (nějaké město?) zase přišel s tím, že to osadí na sloupy
veřejného osvětlení.
Tam mi sice není moc jasné jak (když ta lampa je předpokládám napájena
jen v době kdy
svítí), ale třeba tam vedou i nějaké dráty s trvalým napájením.

Já nejsem žádný velký zastánce elektroaut. Jen se kolem sebe dívám, jak
by se to dalo řešit,
kdyby se to chtělo.
Jsem cyklista. Jezdím víceméně denně na kole, v libovolném počasí. A
musím uznat, že
za takovým Ioniqem se stojí ve frontě na křižovatce docela dobře. ;-)
I když nakonec za chcíplým spalovákem taky.

PL