Re: Elektromobil ako realne riesenie, nie len dotacny podvod, was: spotøeba energie v zimì

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Úterý Únor 16 20:46:03 CET 2021

Na to dokonce existovalo pár projektů. Tedy že se auto dalo používat
jako baterie pro síť. Tedy, člověk ho připojil a ono se
nabíjelo/vybíjelo podle toho, jak kde foukalo. Jmenuje se to "smart
grid". Ale už jsem o tom dlouho neslyšel, takže to asi už není moderní.
Pochopitelně to znamenalo nějakou legislativní podporu, která v rámci EU
není reálná. V podstatě šlo o to, že si člověk nasmlouval kolik času
bude auto v zásuvce a kolik času z toho mohou rozvodné závody používat
jako zásobárnu. Pak podle toho dostal nějaký tarif. Mno, západní Evropa
ještě nedošla ani k dvoutarifu a HDO jako prostředku regulace, takže to
ještě chvilku potrvá.