Programovaci konektor - bolo Re: stm32 reset obvod

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Únor 12 10:19:56 CET 2021

[preposielam]

Ahoj,

odpovede v texte.

Zaklad programovania je SWDIO/SWCLK (PA13/PA14), plus GND. K nim mozes
pridat spominany NRST, co tiez pomoze ak si funkciu tych dvoch pinov
nahodou prepises v GPIO (plus je to ten "testovaci" bod).

Ako inspiracia si pozri konektor CN4 v manuali k Nucleo-64 - su tam dalsie
2 piny ktore nie su nejako zvlast nutne (L0 nema SWO co je "trasovaci"
vystup, a odmeriavanie napatia na cielovom procesore uprimne povedane
neviem ako funguje, ja nepouzivam ziadne nizke napajacie napatia).

- vybral som si Nucleo-32, pretoze ma este lqfp puzdro s 0,8mm
roztecov a to este zaletujem aj s mojimi okuliarmi. Fakt je ten, ze
som ale ozelel USART a RTC, nakolko chcem bezat s vnutornych RC hodin.

- Na tomto Nucleu-32 je ten konektor 2x3 a jeden pin je ako kolik. Ja
pouzijem vlastny pinout a jednoradovy kolik 1x6 s tym, ze si tam dam
reset a konektor bude podobny ako na PIC.

Pinout je v datasheete pre ten-ktory procesor, zakladom je tabulka
"STM32xxxx pin definitions", mozno nie je uplne najprehladnejsia.

- je to tak neprehladne napisane, ze by za neprehladnost mohli dostat
cenu krasy.

Ludia tez pouzivaju CubeMX na tento ucel, tam si to mozes naklikat (je to
aj sucast CubeIDE - tieto nastroje ja nepoznam, nepouzivam).

- to kubeIDE rozhodne planujem pouzit, ale len na studium zdrojakov co
kde ako nastavit a na studium datasheetu. Chcem sa este spytat, treba
sa tam kdesi registrovat a ci ma zmysel registrovat sa na tom ich
my.stm.com, ci to nebude zase len dalsie forum, ktore mi bude zrat
cas...

Ak mi povies zamyslany typ, vygenerujem Ti subor do excelu, ktory moze byt
uzitocny na take to rozmyslanie ze co kam zapojit.

- dakujem Ti za ochotu, typ je stm32L031k6t6.

A.