Re: zapojení saunových kamen

Středa Únor 3 12:39:14 CET 2021

No popřemýšlím o tom. Ale zase když je to třífázové a ten svod je
vlastnost a nikoliv závada, měl by být svod všech fází zhruba stejný a
chránič by vyhazovat neměl. Vyzkouším to přes chránič a uvidím.
Saunu dáváme do 40 let starého baráku, kde jediný 5 drátový kabel od
rozvaděče je k tepelnému čerpadlu (původně je pro elektrokotel), jinak
je všechno dvoudrát/čtyřdrát. Při tom rozvaděč před 3 lety dávali nový.
Když už děda v 91 letech nemohl dělat s uhlím, dal se tam elektrokotel a
kvůli tomu se dával silnější přívod do baráku (3x40A) a nový rozvaděč.
Ten kotel sežral za zimu elektriku za 70000 Kč a to se hóóódně šetřilo.
Uvažoval jsem, že zásuvky předělám na třídrát a dám všude chrániče.
Přítelkyně, které ten barák patří, na mě koukala, jako bych se zbláznil.
Prý když to funguje... Sauna bude v prádelně na kachličkách, pospojovat
se to dá leda s radiátorem, ale to už ve vedlejší místnosti mám. Taky
když jsme dělali výkop pro trubky k vrtu (je 20 m od baráku), vylepšil
jsem uzemnění - dal jsem do výkopu uzemňovací pásek.
Ale myslím si, že pokud by mělo pospojování opravdu dobře fungovat,
muselo by to být udělané podobně, jako na dráze (u tramvají) u
nástupních ostrůvků. Tam je pásek okolo a připojený ke koleji. Kolej má
proti zemi u tramvají max. 20V a u dráhy 70 (krátkodobě jsme naměřili až
200) a i když prší, dá se na ten vagón bez problémů sáhnout. Ale kopat v
prádelně kachličky teda nebudu.

Anděl