RFID - lamerske dotazy

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Úterý Prosinec 28 14:42:56 CET 2021

Ahoj,

a RFID občas něco dělávám, ale nepovažuji se za odborníka.

V zásadě - karty na kmitočtu 125 kHz jsou velmi jednoduché a často se
označují jako to "správné" RFID. Jejich komunikace je velmi primitivní.
K tomu právě směřuje ta čtečka na kterou ukazuješ. Mám jí doma a
používám jí s procesory Microchip PIC baseline, nebo midrange
(PIC16F628A a tak). Dají se tím číst kočky a psi - po jednom :)
Podívej se trochu na datasheet:
https://www.emmicroelectronic.com/product/rf-reader-ics/em4095
Musíš na procesoru vytvořit nosnou a sledovat jak karta reaguje. Není to
těžké, ale není to nic komfortního. Vhodné, pokud chceš kočce udělat
automatické otvírání dvířek, nebo tak něco.

Existují tagy (karty), které mají jen ID v ROMce (na přání ti je vytvoří
třeba Lux Ident z Lanškrouna)
Existují také tagy, které mají kousek EEPROM a dá se do nich pár bajtů
nahrát. Nic velkého a nic co by bylo vhodné pro uchovávání dat. Žádné
zabezpečení, nic.

Pak je tu technologie 13,5 MHz, která se celkem často označuje jako NFC.
Tam už je to jiná liga. Karta se čtečkou opravdu komunikuje na úrovni
sériového protokolu. Těch protokolů existuje několik, podle toho, jaké
mají zabezpečení a tak. Setkáš se se slovy jako mifare, desfire a
podobně. Obecně - karta je procesor, který má ROM/RAM a FLASH, žije na
ní operační systém s interpretrem nějakého jazyka. Na kartu se dá nahrát
aplikace, kterou operační systém probudí, když ho o to čtečka požádá. Ta
aplikace pak manipuluje s daty podle svého uvážení, pochopitelně v
soulad s předpisy zabezpečení svého operačního systému.

Jindra