Zas tie termity... alebo Ako sa povie... Dokoncenie

balu balu na k-net.fr
Úterý Prosinec 28 09:26:46 CET 2021

Ahoj,

ako som vravel, uz si dobre nepamatam a z-parametre mi uz davno
kompletne vytesnili s-parametre :-) To naprazdno mi tam prislo z definicie.

Vsetky styri Z-parametre su fyzikalne impedancia, definovane ako Um/In,
kde m a n su porty, pricom prud cez port na ostatnych portoch je nula,
vid. napr:

https://en.wikipedia.org/wiki/Impedance_parameters

https://web.iitd.ac.in/~vivekv/ELL100/L20_VV.pdf

Z11 a Z22 sa ale nemoze vseobecne povazovat za vstupnu/vystupnu
impedanciu, lebo tato hodnota je ovplyvnena spatnou/priamou prenosovou
impedanciou (Z12/Z21). Vstupna by to bola, len ak su ostatne porty na
prazdno. Inak treba zapocitat zatazovaciu impedanciu pretransformovanu
prenosovou.

Prevod medzi roznymi obvodovymi parametrami je pomerne dobre
zdokumentovany v literature, napriklad

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1002/0471200689.app4

Gratulujem k dokoncenej praci. Je to vzdy vynikajuci pocit. Planujes ju
niekde odovzdat?

b.