OT 5G - muj covid

J. Polívka jpolivka na volny.cz
Pondělí Prosinec 27 07:58:24 CET 2021

Možná jsem to sem před časem dával a nekontroloval jsem zda se od doby
mého psaní něco změnilo. Tak jen v krátkosti případné zopakování.

Nebezpečí 5G je zveličováno, je sice plánováno až do 100GHz ale pro
Evropu jsou přidělena dvě pásma a to do 6GHz převážně pro mobilní
telefony a pásmo 24,5 - 27,5GHz. Zřejmě bude používáno pro Průmysl 4.0 a
pro samořiditelné vozy a pro přenos mezi velkými uzly. U nás se 5G bude
zatím odehrávat na frekvencích 700MHz a 3,4 - 3,6GHz.
Vzhledem k tomu že  LTE a 4G jedou u nás až na 2,6GHz tak navýšení o
1GHz je docela směšné a při zkušebním provozu se mobilní připojení
zvýšilo max o 50% a to v laboratorních podmínkách. V běžném provozu to
člověk ani nepozná.
5G je u nás tedy spíše kvůli získání nových frekvencí než že by šlo o
úžasné zrychlení. Tendr byl zatím vyhlášen jen právě na ty frekvence do
3,6GHz a světe div se tak také na 700MHz. Kmitočty a to u LTE a 3G a 4G
nad 1GHz jsou jen ve větších městech.
V současné době jsou u nás používané frekvence 800, 1800, 2100 a 2600
MHz a proto je pro rozšíření zájem i o 700Mhz které se svezlo spolu s 5G.
To jsou ty 4 frekvence u nás používané. V okolních státech jsou
frekvence 900 a 2100 zatím nepoužívané.
Jinak meteorologické radary - 5,6GHz, policejní radary 34GHz, mikrovlná
trouba 2,4GHz ale pozor výkon magnetronu 250W až přes 1100W.
Radiolokátory u PVOS za mých mladých let vlnové délky 3 až 17cm. 3cm =
10GHz a radiolokátor PRV11 měl podle dat impulsní výkon až 1200kW.
Na každém letišti jsou radary na vysokých frekvencích převyšujících
frekvence 5G a zhloupnout jste mohli akoráte tak po několika drincích,
které jste si v letadle dali.
Hezký den, Jindra Polívka