Re: Fixace ploché Lipol baterie

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Středa Prosinec 15 11:58:40 CET 2021

Také mám raději fixaci přimáčknutím vycpávky.
Buď ty "miralony", na kterých chodí elektronické desky, nebo třeba jsou bezvadné tyhle gumové pásky:
https://www.hornbach.cz/shop/Okna-a-prislusenstvi/Okenni-a-dverni-tesneni/S11791/seznam-zbozi.html
Jsou o něco adhezivnější než miralon, takže stačí dva proužky a už se to nehne a baterka může i větrat.

moc nezáleží, jestli to lepí, nebo nelepí, protože se to stejně zmáčkne a už se to nehne.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Michal Grunt <michal.grunt na gmail.com>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 15. 12. 2021 10:14:13
Předmět: Fixace ploché Lipol baterie

V jedné konstrukci potřebuji zafixovat pozici ploché Lipol baterie.
Mám pro ni připravenou v krabičce ohrádku (navrhnutá a vytištěná
krabička) a ohrádka je i ve víku. Po uzavření krabičky vznikne pro
baterii taková kapsa s výřezem na vývody. Nechal jsem tam nějaký mm
rezervu. Kapsa (prostor pro baterii) je o trošku větší, kvůli výrobní
toleranci baterie a kdyby se trošku, ale opravdu jenom trošku
nafoukla, aby pro to měla trochu prostor a "nerozebrala" zařízení.
Navíc jsem konstrukci navrh tak (jsou tam vylamovací přepážky), že je
možné použít několik různých typů baterií (jak kapacitně tak rozměry)
podle toho co má zrovna Číňan na skladě. Vím, že se to fixuje
oboustranou lepící páskou, ale zkoušel jsem jich několik (na hladký
tištěný povrch) a prostě se to třeba po jednom dnu odlepí. Chci, aby
bylo možné baterii vyměnit takže ne ji tam zafixovat třeba vteřiňákem.
Jediný co mě snad napadá je ji zabalit (či z jedné stran přiklopit) do
tenkého molitanu, ale ten se po čase může rozpadnout na prach navíc
ten kdo to bude chtít stavět tak si ho bude muset někde sehnat a není
molitan jako molitan... Zkoušel jsem i pár pruhů molitanové lepící
pásky (těsnění na dveře), ale to také moc nedrží (snad to tam
nevydrželo ani 5 minut než jsem krabičku zavřel a začalo se to kroutit
a odlepovat). Vypadá to, že na tištěném PET povrchu (horní finální
hladká vrstva) toho moc nedrží.

MG