Re: optočleny

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Úterý Prosinec 14 16:21:48 CET 2021

a-ha, tak ještě jedna iterace.

Optočlen, který dobře nefunguje je ILD2 v prvním schématu. Má k tomu dost důvodů, ale to není podstatné.

Proto se snažím to první schéma nahradit tímto, které má optočleny 6N137. Ty jsou definované i pro potřebnou rychlost a proto tam jsou.

Invertor IC2A je velmi důležitý. On je prostě vlastnost toho Rego. Samo Rego z důvodu, který chápu má na svém výstupu invertor. Já si ho simuluji pomocí IC2A čistě proto, že IC2A mohu položit na stůl v teplé místnosti (na rozdíl od Rego). Takže to vyndat nejde. To je prostě to, kolem čeho stavíme naše rozhraní. To bych mohl rovnou drátem propojit R2out a T2in a dostal bych echo, ale to já nehledám, já potřebuji dostat echo až na rozhraní.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Waclawek <konfera na efton.sk>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 14. 12. 2021 13:46:03
Předmět: Re: optočleny

[preposielam]

Tak si dovolim tipnut na invertor IC2A... Nahradil by som ho dratovou

prepojkou, teda prepojil TxD a RxD. Ine obvody Vam tam uz invertovanie

nerobia. Vylucili sme ich.  Ale vratil by som sa stejne ku tomu

optoclenu, ved sam ste napisal, ze dobre nefunguje. A este si pozrite

vnutornu schemu MAX232, ma niekde integrovane pull-down rezistory.

Inak uz neviem ako Vam poradit. Napisal som Vam vsetko, co si myslim,

ze treba spravit.

Jo, jo, tranzistorovy spinac LED-ky... :)))

A.

Nechtěl bych se hádat, ale myslím, že každý řešíme úplně jiné zadání.

Já jsem "v ustáleném stavu" a ještě jsem se nedostal do přechodových

jevů, takže kapacita diody zatím nehraje roli.

Zároveň v ustáleném stavu pro stop bit (H na výstupu R2out MAX232) mám

všechny popsané úrovně obrácené a na vstupu T2in toho MAX232 mám L a

já bych tam čekal H.

A pochopitelně to není o jedné součástce, mám celé zařízení 2x.

Takže je tam nějaká systematická chyba, kterou nechápu, nebo nevidím.