Re: optočleny

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Prosinec 14 17:58:18 CET 2021

[preposielam]

No tak sa pomaly dostaneme ku tomu, co som Vam napisal uz dnes rano.

MCU pin TxD ma kludovy stav v log.1, to je vlastnost UARTU. No a
optika teda ta led-ka v optoclene by mala potom stale svietit
(odpoveda log.1 stavu on), aby aj na vystupe optoclenu bola log.1,
teda zase kludovy stav UARTU. Ale prave takto ten optoclen nefunguje,
vid tabulka z datasheetu, ked svieti LED ma log.0, a signal z
optoclenu potrebujete invertovat tym hradlom medzi optoclenom, aby mal
ten vstup MAX232 zase log.1. Toto je princip.

Lenze ta LED-ka by zrala vela prudu, typujem 10-20mA, preto sa zapoji
tak, aby v log.1 UARTU nesvietila, invertuje sa, a teda na vystupe
optoclenu je log.1. Cize takto by to malo fungovat. Ale ten MAX232 ma
podla datasheetu pull-up 400k na TxIN pinoch a okrem toho aj sam
invertuje vystup linky. Myslim si, ze treba laborovat okolo toho
optoclenu. Odpojte MAX a pozrite, co lezie priamo z toho optoclenu, ci
tam je naozaj invertovany signal. Ak tam nebude, treba tam dat hradlo.

Tie TxD a RxD prepojte na konektore REGO.

A.

a-ha, tak ještě jedna iterace.

Optočlen, který dobře nefunguje je ILD2 v prvním schématu. Má k tomu
dost důvodů, ale to není podstatné.

Proto se snažím to první schéma nahradit tímto, které má optočleny
6N137. Ty jsou definované i pro potřebnou rychlost a proto tam jsou.

Invertor IC2A je velmi důležitý. On je prostě vlastnost toho Rego.
Samo Rego z důvodu, který chápu má na svém výstupu invertor. Já si ho
simuluji pomocí IC2A čistě proto, že IC2A mohu položit na stůl v teplé
místnosti (na rozdíl od Rego). Takže to vyndat nejde. To je prostě to,
kolem čeho stavíme naše rozhraní. To bych mohl rovnou drátem propojit
R2out a T2in a dostal bych echo, ale to já nehledám, já potřebuji
dostat echo až na rozhraní.