Re: optoèleny

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Prosinec 14 08:18:19 CET 2021

[preposielam]

Ahoj,

ja si myslim, ze 6n137 v signalnej ceste REGO-TX -> UART-RX invertuje
signal. Dajte tam jedno hradlo invertora 74HC14 medzi vystup optoclenu
a T2IN na MAX232. Ono ten optoclen, pokial je kniznicny symbol
spravny, ma negovany vystup. Aspon tak to vyzera. A to originalne
opticke oddelenie funguje tak, ze LED-ka v optoclene svieti len ked je
budena log.0 na pine TxD toho mcu. Inak by svietila stale. Treba si
napisat logicku tabulku od pinov TxD a RxD mcu, cez vsetky invertory
spolu s tym, kedy svieti LED-ka spolu s vystupom optoclenu. A pozriet
si datasheet 6n137. Myslim, ze toto bude ta chyba.

A.

Ano, to je pravda, toho jsem si vìdom. Já jsem si myslel, že v tomto
zapojení mám správný poèet
inverzí:http://nekropolis.cz/rego6xx/inside/ivt4xx.gif
Zatím jej testuji opravdu s tím TTL hradlem, takže totemová dvojice
tranzistorù bude dostateèná v obou polaritách pro buzení LEDky.

Jenže právì tohle zapojení z nìjakého dùvodu signál od Rego-Tx na vstup
T2in obvodu MAX232 ne-invertuje. Takže zatímco já oèekávám, že se celý
øetìzec bude chovat jako "echo", tak signál mezi R2out a T2in je prostì
inverzní a já nevím proè.
Alespoò vím, že signál na Rego-Rx pøichází se správnou polaritou a v
dobré kvalitì. To už mi ukázal osciloskop a také to, že Rego jako takové
na mé pøíkazy reaguje.