Re: Přesnost rezistoru

balu balu na k-net.fr
Pátek Prosinec 10 19:17:32 CET 2021

neviem ako je to u lacnych rezistorov, ale u velmi presnych rezistorov
som sa dozvedel zaujimavu informaciu. Doteraz som si myslel, ze teplotny
koeficient je rovnaky pre vsetky kusy rovnakeho typu a hodnoty. Kolega
mi ale vysvetlil, ze kazdy rezistor ma vlastny a rozdielny teplotny
koeficient, podla toho ako je napriklad kvalitny povrch substratu, na
ktory je nanesena odporova vrstva, plus dalsich mnozstvo faktorov.

Takze naozaj ma zmysel pre vysoko presne a stabilne aplikacie pouzivat
kombinacie mnozstva rovnakych rezistorov, bud diskretnych, alebo v
sieti, a vyuzivat statisticku vyhodu pre dosiahnutie lepsej stability,
presnejsej hodnoty a teplotneho koeficientu.

b.