RE: Pesnost rezistoru

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Ptek Prosinec 10 12:08:40 CET 2021

Pokud ukecate vyrobce tak Vam da data.

Nevim dneska je to uz mozna jinak s tim jak se steluji resistory laserem, ale driv se normalne z produkce jednotlive tridy presnosti rozdelovali na zaklade mereni.

J.V.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jaroslav Kotlaba
Sent: Friday, December 10, 2021 10:19 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: Přesnost rezistoru

Jen jsem si vzpomněl:

Kdysi, ještě před plyšákem, jsem k čemusi potřeboval odpor (no dobře, tak rezistor) nějaké konkrétní a v mezích možnosti co nejpřesnější hodnoty. Tak jsem si vzal krabičku odporů s třídou přesnosti, ve které by se ta moje hodnota měla vyskytovat. Dost odporů jsem proměřil a ty naměřené hodnoty se většinou pohybovaly dost přesně kolem té udané hodnoty. Vybavuji se mi, že jsem dost dlouho měřil než jsem našel nějaký co by mi vyhovoval.

Pokud by si někdo dal práci s měřením statisticky významného množství odporů a výsledky zpracoval, mohlo by to být zajímavé, možná by to vydalo i na bakalářskou nebo i diplomovou práci.