RE: Pesnost rezistoru

Ptek Prosinec 10 10:19:18 CET 2021

Jen jsem si vzpomněl:
Kdysi, ještě před plyšákem, jsem k čemusi potřeboval odpor (no dobře, tak
rezistor) nějaké konkrétní a v mezích možnosti co nejpřesnější hodnoty. Tak
jsem si vzal krabičku odporů s třídou přesnosti, ve které by se ta moje
hodnota měla vyskytovat. Dost odporů jsem proměřil a ty naměřené hodnoty se
většinou pohybovaly dost přesně kolem té udané hodnoty. Vybavuji se mi, že
jsem dost dlouho měřil než jsem našel nějaký co by mi vyhovoval.
Pokud by si někdo dal práci s měřením statisticky významného množství odporů
a výsledky zpracoval, mohlo by to být zajímavé, možná by to vydalo i na
bakalářskou nebo i diplomovou práci.