[OT] SSL https atd...

d.petr d.petr na post.cz
Ptek Prosinec 10 10:07:49 CET 2021

	Když jde o hraní, navrhuji pořídit si doménu. Stojí to ročně asi 200 Kč
a hraní pak je (může být) daleko "dospělejší".

	Dobře vygenerovaný certifikát self-signed je plnohodnotný a stejně
bezpečný, jako ty komerční (resp. ještě bezpečnější, zakázalo-li by se
prohlížeči ty komerční používat). Varovnému hlášení lze předejít buď
přidáním toho certifikátu do prohlížeče, nebo potvrzením a uložením
trvalé výjimky do prohlížeče (z toho varovného hlášení by to mělo jít
asi na dva kliky, ale některé prohlížeče se tomu údajně brání a
neumožňují to).
	Zmíněné komerční "autority" s certifikáty zdarma jsou také řešením, ale
je potřeba doména. V Linuxu jsou určitě dobře použitelné (byl tu někde
ten dotaz, ne?), ale vlastní zkušenost nemám.

	A možnost jiná: Lze si zprovoznit VPN a jejím prostřednictvím používat
domů samotné http. VPN má (může mít) stejně dobrou ochranu pro veškerý
vnitřní provoz, jakou poskytuje https.

P.