[OT] SSL https atd...

Pavel Urbank hw na itherm.cz
tvrtek Prosinec 9 23:51:28 CET 2021

Na IISku používám win-acme (aktuálně win-acme.v2.1.18.1119)

Je potřeba aby se dalo na server dostat z venku, tzn byl povolený HTTP a HTTPS port a je to o pár kliknutích.

Umí i vložení naplánované úlohy pro obnovu cerťáku

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jaroslav Buchta
Sent: čtvrtek 9. prosince 2021 20:58
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: [OT] SSL https atd...

Hraju si ted ve volnych chvilich s tvorbou webu (IIS, asp.net core) a neni mi jasna jedna vec. Jde o takove spis hobby pouziti zatim, server je na pevne IP adrese a nema jmeno (domenu)

Kdyz nastavim komunikaci https a pouziju self signed certifikat, je komunikace plnohodnotne sifrovana a jen browser k tomu ma pripominky?

Ty pripominky jsou neprijemne, nekde jsem nasel, ze se da ziskat snadno a snad i zdarma certifikat ktery browsery stravi, je to realne a funkcni? V principu se mi to zda jako popreni bezpecnosti.

Zkousel nekdo komunikovat se serverem https z ESP32? Teoreticky by to podporovat mel.

Zatim to chci pouzit pro monitring a rizeni domacnosti, nechci asi uplne otevrenou komunikaci po verejnych sitich. Jde spis hlavne o uceni.