Re: optoleny

Vla Andl vaelektronik na vaelektronik.cz
Nedle Prosinec 5 11:53:28 CET 2021

Ano, ten větší proud tomu výrazně pomůže. Jenže původní tazatel to
napájí z linky RS232 a ta za svoji historii od dálnopisů k počítačům
(ještě první PC XT měly budič linky napájený ze zdroje +-12V) doznala
takové snižování proudů a výstupního napětí, že teď je problém z linky
napájet cokoliv, co potřebuje víc jak 2 mA. Ještě dokud se napětí dělalo
zdvojovačem z 5V, nebyla to taková hrůza, jako teď, když se to často
násobí z 3,3V. Ale pokud se linka používá jen ke komunikaci a né jako
napaječ, funguje dobře :-)

Anděl