Re: OT na instalaciu Lin je najlepsie pouzit Win, was: OT prestavovanie Win/Lin na pouzitelne, was: OT Pece o zrak Re: vybírám notebook

Martin Hanek martin na hanek.net
Středa Prosinec 1 14:11:49 CET 2021

Ja pouzivam jen ty Windowsove zpusoby.
Ten chaos, co je kolem MBR, GUID, UEFI, Secure UEFI, 32bit, 64bit, UEFI
boot, CSM emulation/boot atd. je neskutecny.
Nebo podobneho resil kolega 2 dny. Pouzivame PC s Debianem, pripravime
instalaci, udelame image a pak to jen na novy HW rozbalujeme pomoci
upravene Clonezilly z USB.
Prisel novy HW, deska s chipsetem B560, Core i3-10050, sitovka a
zvukovka Intel. Problemy:
1) Clonezilla 64bit z roku 2017 nebootuje, na jinych PC bootuje, Windows
10 live 32bit nebootuje, na jinych PC bootuje -> PC je mrtve?
Clonezilla aktualni 64 bit bootuje - OK, PC tedy neni mrtve.
Po nejake dobe googleni je to tim, ze ta deska s tim procesorem umi
pouze UEFI boot, CSM se zapnout neda, v biosu je sedy, protoze "iGPU
vbios doesn't support CSM, try to use a dedicated one (any pcie gpu) and
disable the iGPU".
To je prece kazdymu jasny ne? Kdyz nebootuje flashka, tak jw to grafikou
v procesoru!
Ok udelame novou vlastni flash Clonezillu, coz je pul dne prace a testy
na starych PC.

2) Konecne dame Debian 10, nejede sitovka, zvukovka hazi chyby do dmesg.
Ok, kvuli sitovce zase googleni, procitaci mraku diskusi a zarucenych
rad, nesmyslu atd. to znamena sehnat nejakou USB-LAN kartu s Realtekem,
tak nastesti funguje, doinstalovat drivery pro Intel, LAN jede.
Dalsi den zabralo reseni chyb zvukovky, ale zvuk i tak jede, nakonec na
to kasleme.
Takze asi tak.

Martin Hanek