OT na instalaciu Lin je najlepsie pouzit Win, was: OT prestavovanie Win/Lin na pouzitelne, was: OT Pece o zrak Re: vybírám notebook

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Prosinec 1 13:50:17 CET 2021

No, ja som chcel byt purista a postupoval som podla oficialneho navodu,
https://www.debian.org/releases/stable/amd64/ch04s03.en.html kap. 4.3.1 .

Lenze to mi - pouzijuc akysi nahodny ubuntu co mam uz dost davno -
vytvorilo MBR namiesto GUID partition. Fajn, teraz uz viem ze v com bola
chyba, ale ja som hodiny hladal chybu v tom novom PC, na ktory som to
isiel instalovat.

Na tom lin/unix svete mi (okrem ineho) vadi ta binarnost pristupu k
uzivatelom: bud sa predpoklada, ze uzivatel rozumie uplne do hlbky veci
vsetkym detailom, alebo sa predpoklada ze uzivatel je totalny blbec a tie
nastroje su dokonale. Neexistuje stred, t.j. slusne a zrozumitelne
zdokumentovany postup, so zoznamom veci, ktore mozu dopadnut zle, a s
naznakom postupu, co potom. V horeuvedenom oficialnom navode sa oba tieto
pristupy kuzelne kombinuju, ked sa jednak bez akehokolvek vysvetlenia ci
naznaku uvadza, ze klucik ma byt unmountnuty; a na druhej strane sa ma
pouzit cp, ktory v pozadi zbehne nejaky nenormalne komplikovany proces,
ktory v konecnom dosledku (v mojom pripade) skonci vdaka totalnemu
automatizmu a nulovej odozve/indikacii zle.

wek