Měření na horní šíně (aneb megazdroj na pikoampéry z listovice)

František Burian BuFran na seznam.cz
Úterý Srpen 31 17:34:34 CEST 2021

Ahoj kluci,

   Už nevím kdo na listovici měl zdroj s krásnými TESLA kondíky a odpůrky, který měl víc zemí než evropská unie po založení. Snad Jano ?

   Právě jsem se dostal k tomu předělat jistý studentův projekt a dost mě u listovicového řešení zaujal ten způsob, jakým se malé napětí
na horní šíně vůči zemi A dostávalo na zem B u měření napětí která byla připojena na zem C u procesoru a přes káblík na zem D zase
na výstupní modul. Očividně to nějak fungovalo, nic se nezelenalo, žádný z přítomných nerostl, byť jsme zalévali pivem dostatečně.

   Zasvěcení udávali schema nějakého stroje HP-XXXX které by mělo být jen zduplikováno a upraveno na odpůrky TR-161 prvočíselné báze
a precision operáky od AD. Dokážete se podělit s číslem, nebo rovnou tím schematem ? Ať se snažím sebevíc, nedokážu ze zapamatovaných
indicií operáky v simulátoru zapojit tak abych potlačil výstupní napětí u svorky měření proudu. Když jsem byl blízko tak to bylo závislé na teplotě.

   Asi nakonec použiju INA280 (stačí mi rozlišení uA v jen 10 bitech, nepotřebuji pA na 12 míst) ale ten čtyřoperákový hlavolam mi nedá
spát, budím se celý zpocený s předobrazem děliče mezi výstupy OZ jehož napětí je dále zesilováno a przní tak čistotu jinak jasného
přístrojového zesilovače. Kontaktní pole mám pro jistotu hned vedle postele kdyby mě něco napadlo abych to tam mohl hned "napíchat"
a spát dál. Žel, nepomáhá to.

S pozdravem,

   F Burian