cubeIDE stm32 - projekt se nevejde do flash

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Úterý Srpen 31 19:21:32 CEST 2021

zdravim,

měl bych prosím zase jeden stm32 - cubeide dotaz..

Mám projekt v CubeIDE pro STM32F042 mikrokontrolér. Naklikaný v cubeMX, USB připojení do PC (virtual COM), dva timery a ADC..
Nejdřív jsem vše měl v HAL knihovnách, ale když jsem chtěl přidat sprintf floatu (zaškrtávátko -u_printf_float), už se to nevešlo do FLASH. Zkoušel jsem minimalistickou funkci na printf floatu, jako šlo to, ale byl tam problém s výpisem, netisklo to nulu před des. tečkou.. nic neřešitelného, ale nechtělo se mi s tím dělat, potřeboval jsem to číslo obalit nějakými znaky kvůli zobrazení v našem programu... Místo toho jsem ADC, Timery, GPIO.. nastavil na LL drivery. Pak už se to do FLASH paměti se zapnutou Os optimalizací vešlo. I se vším kódem co jsem potřeboval, vypadla funkční binárka, hotovo.  Teď po měsící jsem to zkoušel znovu zkompilovat, ale FLASH přetekla o asi 2.5kbyte (F042 má 32kbyte..). Dá se prosím nějak jednoduše zjistit, jestli se za měsíc nafoukla ta float knihovna, která se teda asi jako nějaký předlinkovaný balík přidává k projektu (?) nebo se nafoukly HAL drivery USB COM portu nebo co se stalo? Jako ano, kvůli jinému projektu jsem updatoval CubeIDE na vyšší verzi, asi i F0 balík driverů, ale takovouto milou změnu jsem nečekal..
V zásadě o nic nejde, funkční binárku mám, umím to i předělat na ten jednoduchý tisk floatu, nebo použít jen celá čísla.. ale zajímalo by mě to...

mohu případně někam celý projekt nahrát, není to nic tajného, jednoduché měření pulzu optickou metodou pro naše studenty..

Díky
v.