Re: OT: Čerpadlo pro rybičky

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Srpen 21 16:30:21 CEST 2021

Čerpadlo o výtlaku 1.8m se mi zdá celkem dost. Ono to sice bude měřeno
pro situaci, kdy na těch 1.8m už bude průtok blízký nule, ale i tak.
Nepíšete, jaký je tam průtok. Na tom bude tlaková ztráta taky záviset.
Ale 10m hadic o celkem velkém průměru se mi nezdá nic tak strašného.

Kdyby to bylo moje, tak bych aplikoval oblíbené pravidlo "když nevím,
tak měřím".
Jsou to hadice, takže se asi dá experimentovat zřejmě celkem dobře.
Tak bych zkusil nechat stejné hadice, ale dát to čerpadlo na stejnou
úroveň jako nádrž. A pak postupně snižovat. To je sice teoreticky to
samé, ale co víte, co třeba vyšší tlak udělá ve filtru.

Pokud je čerpadlo bez napájení průchozí nebo se dá nějak přemostit (ale
filtr nechat v cestě), tak bych pak čerpadlo vypnul a výtok pokusně
snižoval tak dlouho, až by voda skrz systém gravitačně tekla tak rychle,
jak bych si představoval. Tím budete vědět, jaký tlakový spád je dostatečný.
A spousta dalších variant a pokusů, které Vás napadnou na základě
výsledků těch předchozích.

Samozřejmě experimentovat se dvěma kýbly a ne akváriem, ale to je jasné.

PL