OT Turris Omnia

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Čtvrtek Duben 29 14:56:05 CEST 2021

Tie  instalacie na "stadionoch a nalupnych centrach" robia kolegovci z
vedlajsej kancelarie. Konzultujeme uz v case projektov v DWG-ckach, ked su
este len "zabetonovane zaklady" budovy a kable sa budu tahat o 2 roky.
Ja robim pokracovanie v datovych centrach.
Nemusim to nikde hladat. A z prvej ruky mam aj problemy, ktore tam su a
ktore riesime pri navrhu, realizacii i supporte.
 :-)

Co sa tyka DC, tak tam uz par rokov je bezne 25Gbit/port pre data. Servery
maju min. 2x 25Gbit, ale bezne 4-8x 25Gbit.
Mame servery s 2x 100Gbit kartami.

Ak je aj SAN, tak minimalne 2x32 Gbit/(jednouchy = rozumej 1U server), ak
je treba viac, tak 4-6x 32 Gbit pre 3U.
Velke IBM Pseries neratam, tam tie pocty idu rychlo k vyssim cislam.

1Gbit sa v DC realne pouziva len na management...produkcne data cez 1G tecu
len historickych instalaciach, ktore doziju a vymenia sa za nieco novsie.

Pri 1-10G datovych prepojoch naozaj nehovorim o DC.  To je na urovni home,
alebo very small office.

Dodo

Dňa št 29. 4. 2021, 14:18 Jaroslav Meduna <meduna na mikroklima.cz> napísal(a):