Cidlo namrazy - zasnezeni

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Duben 28 23:05:13 CEST 2021

Zdravím,

potřeboval bych vymyslet čidlo, detekující námrazu / náledí  / sníh na zemi,
resp vozovce, a trochu váhám nad principem.

Varianta posadit tam kameru a dělat analýzu obrazu se nám nelíbí ani jednomu
:)

Kolega navrhuje použít optické čidlo, nějakou průmyslovou závoru, ideáně s
analogovým výstupem, (takže bude možné určit i nějakou míru zastínění), kde
bude v zemi vysílač (viditelné světlo, IR, ještě netuším), na sloupu u cesy
přijímač, který rozpozná zastínění. Vysílač bude nějak modulovaný, takže
jsem schopný ropozat, zda posloucham svůj signál, nebo nějaké rušení. Za
pomoci další logiky (čidlo vlhkosti, teploty atd.) a opakovaných měření bych
měl být schopný rozpoznat, zda se jedná o náhodné přerušení paprsku, nebo o
meteorologický jev.

Nějak se mi to pořád nezdá a napadlo mne, jestli by to nešlo jinak. Co
použít plochou cívku (samozřejmě zapouzdřenou, suchou) a vyhodnocovat změnu
indukčnosti, Q, a tak podobně vlivem vody? Dtto něco podobného s kapacitním
čidlem, zjišťovat kvalitu dielektrika, jen ten tvar placky není pro
kondenzítor úplně ideální.

Falešné poplachy asi tak úplně nevadí, pokud jich nebude statisticky
nezanedbatelné množství (kařdý třetí atp.), dost se toho dá vyfiltrovat
právě sledováním prostředí.

Něco takového určitě musí existovat, třeba v letectví detekce námrazy na
křídle a podobně, netušíte někdo, na jakém principu to funguje?

Napadne někoho něco?

Díky,

Pavel Kutina