Cidlo namrazy - zasnezeni

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Středa Duben 28 23:55:43 CEST 2021

Dne 28.4.2021 v 23:05 Pavel Kutina napsal(a):
> Zdravím,
>
> potřeboval bych vymyslet čidlo, detekující námrazu / náledí  / sníh na
> zemi, resp vozovce, a trochu váhám nad principem.
>
> Varianta posadit tam kameru a dělat analýzu obrazu se nám nelíbí ani
> jednomu :)
>
> Kolega navrhuje použít optické čidlo, nějakou průmyslovou závoru, ideáně
> s analogovým výstupem, (takže bude možné určit i nějakou míru
> zastínění), kde bude v zemi vysílač (viditelné světlo, IR, ještě
> netuším), na sloupu u cesy přijímač, který rozpozná zastínění. Vysílač
> [...]

Dobrý večer,

při rozmrazování ploch (třeba chodníků) se používá dvojice čidel do
plochy. Jedno je teplotní, které při poklesu teploty pod nastavenou
teplotu (většinou +1stC) sepne napájení vlhkostního čidla. Pokud je tam
nějaká námraza nebo sníh, tento roztaje a vlhkost propojí kontakty.

Dělá to třeba Eberle
http://www.elektricke-topeni.eu/Sada-zemnich-cidel-EBERLE-vlhkostni-ESF524001-teplotni-TFF524002,4600050.html

ale je svinsky drahé.

jf