[OT] Dukovany

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Středa Duben 28 22:58:20 CEST 2021

Zdravím,

účinnost panelů kolem 10 procent najedete v zdrojích hodně.

Jednotky s lomítkem, pardon, občas si píši mnemotechniku na co, za co.

Ano není tam kabel, držák, střídač, pojistka, práce, aku. Napsal jsem
tři tečky asi nejdůležitější/nejdražší je trakční aku a je ještě
limitována počtem cyklů v poměru.

Nicméně dostat se na 2.5 roku či 5 let návratnosti bez aku s tím, že s
tím budu pomáhat něčemu mi nepřijde špatný. Ano grid systémy nejsou
úplně ono.

Ano nemám postavenu elektrárnu, ale hledám a uvažuji i vítr. Tam se mi
nejvíc líbí z hlediska údržby systém vypadající jako vodní kolo, který
má sice nižší účinnost, ale nepotřebuje převodovku. Ten solár mi to nyní
přetlučuje jednoduchostí a asi ho dám na pokus na nějakou střechu.
Nějaký pokusný panel tady samozřejmě mám.

Ano ani solár nepokládám za ekologický, ale nějakou energii musím brát a
musím si vybrat. Nebo to vezmu jako zálohu. Nebo pokud to v létě pomůže
klimatizaci, ale asi NE ty odběry jsou řádově mi přijde jinde. Spíš jako
záloha či zkouška.

Jirka