[OT] Dukovany

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Středa Duben 28 23:41:46 CEST 2021

Dne 28.4.2021 v 22:58 Jiří Nesvačil napsal(a):
> Zdravím,
>
> účinnost panelů kolem 10 procent najedete v zdrojích hodně.
>
> Jednotky s lomítkem, pardon, občas si píši mnemotechniku na co, za co.
>
> Ano není tam kabel, držák, střídač, pojistka, práce, aku. Napsal jsem
> tři tečky asi nejdůležitější/nejdražší je trakční aku a je ještě
> limitována počtem cyklů v poměru.
>
> Nicméně dostat se na 2.5 roku či 5 let návratnosti bez aku s tím, že s
> tím budu pomáhat něčemu mi nepřijde špatný. Ano grid systémy nejsou
> úplně ono.

> [...]

Dobrý večer,

jestli jsem byl trochu jízlivý, tak se omlouvám. Ono degradovat výpočet
rentability přechodu na fotovoltaiku na výpočet návratnosti FV panelu mi
přijde už poněkud out.

Ve skutečnosti vzhledem k ceně EE koketuji s myšlenkou použít pro
napájení jezírkové filtrace FV panely, jenže to je aplikace, kde se to
přímo nabízí. Sezónní provoz v době, kdy je dost slunečního svitu, v
noci to běžet nezbytně nemusí, takže zálohování baterkama netřeba,
zamračené dny dtto. Ale ani tak to moc nevychází, když do toho započtete
náklady na nezbytnou infrastrukturu, údržbu, životnosti atd. Používat to
jako alternativu ke standardní přípojce v mém domě - tak to ani smykem.
Spotřebujeme nějakých 6MWh ročně, z toho 80% v době, kdy slunko nesvítí
vůbec nebo blbě, takže brutální zálohování baterkama. Prostě jak psal
kolega Labaj, kdyby mi z Dukovan půjčili Castora, tak do toho půjdu
raději, než do celé fotovoltaiky.

jf