[OT] Dukovany

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Středa Duben 28 22:30:54 CEST 2021

Dne 28.4.2021 v 21:57 Jiří Nesvačil napsal(a):
> Zdravím,
>
> 300W panel cca 300kW/h/rok https://www.i4wifi.cz/cs/faq/1741
>
> 320W panel 3490,- https://www.i4wifi.cz/cs/255078-gwl-power-esm-320
>
> Kolik zaplatim u standardniho dodavatel za rok při 300 kW/h ...
> 300kW*4.5=1350,- Kč za rok
>
> Za jak dlouho se mi vrátí panel: 3490/1350= 2.58 roku
>
> Pozor!! Pokud potřebuji aku,..., tak jsem na návratnosti třeba 5-10 let
> a to třeba aku nevydrží.
>
> Možná někdo udělá lepší kalkulaci, ale asi takto hrubě.
>
> Jirka

Aha,

takže jako zdroj údajů o návratnosti investice používáte výpočty na www
stránkách prodejce téhož. Takže vlastní zkušenosti s problematikou nemáte.
Mimochodem, nějak v tom "výpočtu" postrádám náklady na nezbytnou
infrastrukturu. Nebo to máte tak, že prostě na zahradě položíte panel a
začne Vám prát pračka?

jf