Jak sloucit L+P audio vystup na mono

Středa Duben 28 07:21:31 CEST 2021

st 28. 4. 2021 v 1:00 odesílatel Miroslav Šinko <sinkomiro na gmail.com>
napsal:

> Nie je to spravne, ze tu vetu nepocut? Aky bol umysel tvorcu signalu?

Určitě ne, při přehrávání stereo slyšet byla, jen po sloučení na mono
zmizela - a kdyby ji tam tvůrce filmu (dabingu) nechtěl, tak by ji přece
vůbec nenamluvili :-)

Spat k posluchu na reprak. Ak by sme uvazovali posluchaca originalneho
> signalu nesediaceho v strede, tak signaly zlucit nerovnako velkymi
> odpormi. Potom bude danu vetu pocut slabsie. A rovnako vsetky "normalne"
> zvuky z jedneho kanala budu hlasnejsie, ako zvuky z druheho kanala.

Jo, to mě taky napadlo, psal jsem to včera. Jeden kanál (třeba L) 100%,
druhý (P) 50%: zvuk jen vlevo bude slyšet naplno, zvuk jen vpravo bude
poloviční. Stejný zvuk v L i P bude na 150% a nakonec ten efekt, kdy je v
jednom kanále invertovaný zvuk z druhého bude jen na 50%.

Když jsem tam vrazil ten kondenzátor, tak to funguje taky, teď jsem si
pustil ten film celý (jako zvukovou kulisu) a nechybí tam nic. Buď ten kond
otáčí fázi nebo jeden kanál zeslabuje (nebo obojí).

P.K.