Jak sloucit L+P audio vystup na mono

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Duben 28 00:59:44 CEST 2021

Nie je to spravne, ze tu vetu nepocut? Aky bol umysel tvorcu signalu? Do
jedneho kanala vlozil invertovany signal druheho kanala. Asi by som
nepouzil vyraz "protifaza". V pripade harmonickeho signalu OK, ale veta,
teda rec, obsahuje neperiodicky signal. Ano, da sa rozlozit na X roznych
harmonickych a tie jednotlivo fazovo posunut o 180st, ale to asi tvorca
nerobil. Jednoducho signal zinvertoval (ci uz digitalne, alebo
invertujucim zosilnovacom).
Vo vysledku tu vetu hraju oba kanaly, ale k posluchacovi sediacemu v
strede pridu s opacnou amplitudou, takze nepocuje nic.
Posluchac so sluchadlami vetu pocut bude, lebo kazde ucho dostane
rovnaku hlasitost a vzajomne invertovana amplituda asi mozgu vadit
nebude ..pripadne nejaky psychadelicky efekt je zamerom :)

Takze ticho z _repraku_ Pluta by som povazoval za procesne spravne.
A sluchatkovy vystup sa da vytiahnut stereo. Na Plute asi nebol, ale to
tam nebol ani DVB-T prijimac..

Spat k posluchu na reprak. Ak by sme uvazovali posluchaca originalneho
signalu nesediaceho v strede, tak signaly zlucit nerovnako velkymi
odpormi. Potom bude danu vetu pocut slabsie. A rovnako vsetky "normalne"
zvuky z jedneho kanala budu hlasnejsie, ako zvuky z druheho kanala.

miro