frekvencni menic 1f/1f + vreteno kress 1000W s elektronikou ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Duben 24 13:49:54 CEST 2021

Říkám jsi, jestli správně vidím.
Opravdu chcete řídit vysokorychlostní vřeteno s elektronickou regulací
předřazeným frekvenčním měničem?

V tom vřetenu bude pravděpodobně univerzální motor v sériovém zapojení,
pověšený na regulátor buď s triakem na konci, nebo (pravděpodobněji) s
usměrněním a spínáním tranzistorem na konci.
Protože je to vřeteno, tak se od něho požadují pokud možno konstantní
otáčky i při proměnné zátěži. Tak bude mít i nějakou zpětnou vazbu, ať
už dělanou jakkoli.
Takže řídit tohle změnou frekvence na vstupu je asi hodně mimo.

Ovlivnit otáčky by se daly asi jen vedlejším efektem té změny frekvence,
kterou frekvenční měnič při správném nastavení automaticky dělá, a to
snížením napájecího napětí.
Ale tady do toho bude samozřejmě mluvit ta zpětná vazba, kdy se
regulátor ve vřeteni bude snažit za každou cenu dosáhnout nastavených
otáček. To bude to přetížení měniče, a zřejmě i interního regulátoru.

Takže za mě - je to opravdu špatný nápad.
Když už bych něco takové potřeboval externě řídit, tak bych vytáhl ven
dráty od toho regulačního potenciometru.

PL