Re: Osazování do pasty - rozlévání pasty

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Duben 23 19:22:53 CEST 2021

Já jsem tam vrznul ten flux už dřív, když jsem ještě používal dispenser.
A taky proto, že jsem měl (a nakonec stále mám) problém s cínováním.
Dřív jsem byl schopný dělat dobře vypadající i dobře pájitelný povrch.
Cínovací lázeň vydržela tak cca 6-8 měsíců, pak už cínovala blbě a
musela se namíchat nová.
Teď ale takhle blbě cínuje už po namíchání. Tak asi některá z komponent
nějak degradovala (chlorid cínatý nebo thiomočovina).
Tak proto jsem tam přidal trochu toho fluxu, aby to líp chytalo a
rozlívalo se na tom nepříliš kvalitním cínu.

Pokud píšete stříkačka s jehlou, tak asi používáte dispenser.
Tam budou poměry třeba u toho QFP asi trochu jiné než při nanášení
šablonou, ne?
Když se to nanese šablonou, tak je poctivě celá ploška plná. Kdežto u
dispenseru asi máte bobek uprostřed.

Mimochodem jakou jehlu prosím používáte? Myslím typ (plastová, kovová),
průměr (barva) a délka?
Díky.

PL