OT Budme radi za HWnews

balu balu na k-net.fr
Pátek Duben 16 08:12:57 CEST 2021

mal som docinenie s podobnym expertom, cerstvy maturant z
elektrotechnickej priemyslovky.

Chcel otestovat zdroj, ktory si postavil z navodu na internete. Ako
zataz pouzil maly 0207 rezistor, ktory po zapnuti samozrejme zhorel. Tak
sa pytal co je so zdrojom. Snazil som sa ho naviest k tomu, aby
vypocital aky vykon od zdroja ocakava a ci je to kompatibilne so
stratovym vykonom toho rezistora. Vypocet vykonu z U a I nedal.

Nejak sme sa cesz to dostali, tak sa zacalo riesit ako to teda vyriesit.
Navrhol som aby zapojil niekolko rezistorov paralelne (konkretne 4),
zvysi sa tym vykonova zatazitelnost. Onedlho znova problem - teraz pre
zmenu nefunguje zdroj. A ze tie rezistory odmeral a je tam nieco zle,
lebo teraz maju len 1/4 hodnoty. Tu som uz nevedel adekvatne zareagovat.

Pytal som sa aka je vysledna hodnota odporu paralelnej kombinacie
rezistorov. Nic. Napoveda, pouzijeme Ohmov zakon. Nic. Nakoniec zadrel,
ze ano, Ohmov zakon sme mali v prvom rocniku, ale to je uz davno a
vsetko zabudol. Je to stare ucivo, pisomka bola, to uz netreba vediet.

Takze tak :-) resp. :-/, alebo :-( ja uz neviem.

b.