Stare radio - repase

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Duben 14 10:22:37 CEST 2021

Treba sa rozlucit s nostalgiou.
Kde aky aktivny reproduktor s bluetooth od sencoru az po jbl a drahsie je radovo mensi, na baterku vie hrat dlhsie a vykon  a zvuk je tiez radovo lepsi nehovoriac o komfortnom ovladani zo smartfonu. Neveril som vlastnym usiam ked decka doniesli takyto mini sulok na futbalove ihrisko hralo to aj s peknymi basmi co je pri priemere repraku 10cm neuveritelne a ja som v polke ihriska nepocul co kricia ostatni okolo. Holt doba pokrocila. Radio patri do zbernych surovin…
Ale viem si predstavit ze za 100 rokov bude mat zberatelsku hodnotu len treba pockat ☺
Ked som bol naposledy v krcme (niekedy minuly rok) tak
mi bolo povedane ze sulok je uz v krcme standard a nosi si ho tam kde kto… ☺

j.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Kadecka
Sent: Wednesday, April 14, 2021 9:45 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Stare radio - repase

Přátelé, co se starým rádiem? Vyhodit do elektroodpadu nebo... upgrade:

https://photos.app.goo.gl/5Nawga8W7G2xgg8z5
https://photos.app.goo.gl/GtKz5Q6qzZ2nUZXK8

Tenhle kousek jsem našel položený na kontejneru na elektroodpad, japonská Toshiba, klasické dvojče z devadesátek. Na pohled zachovalé a správně retro. Akorát nehrálo, protože mechaniky měly zpuchřelé a přetrhané gumičky a tuner už taky nic nenaladí, kromě šumu...

Tak jsem ho umyl, vyčistil potenciometr hlasitosti, vyměnil kondíky v zesilovači, přidal další na filtraci zdroje, a nakonec tuhle kouzelnou destičku:

https://www.hadex.cz/m501b-fm-radio-prehravac-mp3-s-bluetooth-50-dalkove-ovladani-napajeni-5v/

Teď to má bluetooth, USB, čtečku karet, digitální ladění a dálkové ovládání. A všechno to dělá jeden chip 5x5mm.

Pavel Kadečka.