Re: Přesné měření malých otáček, záznam

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Úterý Duben 13 16:41:14 CEST 2021

U gramofonu spíše pujde o kolísání a to se bude měnit i v průběhu jedné
otáčky.  Snímat to opticky není podle mě špatný nápad - vytisknout si
na  tvrdší papír něco jako gramodesku se střídajícími se černými a
bílými výsečemi.

na měření frekvence je otáčení příliš pomalé, měřil bych periodu (počet
tiků hodin) mezi střídajícími se hranami.  Druhý snímač bych nechal
indikovat absolutní polohu (jeden impulz na otáčku) - ať víte jak se
otáčení mění v průběhu jedné otáčky.

Vlastní udělátko bych spáchal z Arduina - hodnoty do PC si nechat poslat
po seriové lince.

Petr