Přesné měření malých otáček, záznam

Vladimír newlad na centrum.cz
Úterý Duben 13 16:23:22 CEST 2021

Zdravím,
jedná se o přesné změření otáček talíře gramofonu a následný záznam do
počítače. Z naměřených hodnot bych chtěl vytvořit graf. Vím že existují
otáčkoměry s usb rozhraním, totéž dělají anemometry. Taky jsou na to
přímo aplikace do mobilu, které to umí změřit. Ale zjistil jsem, že
jejich přesnost je závislá na akcelerometru a magnetometru, takže když
např v jiné aplikaci zkalibruji kompas, tak naměřím něco jiného. Napadlo
mě jestli by nešlo využít programu, co dělá osciloskop ze zvukovky. Na
talíř položit stroboskopický kotouč a optikou měřit frekvenci. Ale
nevím, jak by to bylo přesné a jestli a jak by to šlo převést do grafu.
Nebude mít někdo nějaký nápad, řešení?
Díky
VN