skutecna kapacita akupacku 40V/4Ah osazena clanky 2000mAh ? nejakej figl v prezentaci cisel ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Duben 11 14:53:43 CEST 2021

To fakt ti výrobci akupacků pro notebooky to takhle šidí?
Já jsem měl kdysi 3 rozdělané (3 kusy, ale jen 2 různé typy). Byly z
doby, kdy byl svět ještě v pořádku.
A tam byl použitý nějaký kontrolér myslím od TI, který byl napojený do
všech spojů mezi sériově řazenými články.
Takže měl přehled o napětí každého článku, a byl schopný je asi i
balancovat.
Tak jsem si naivně myslel, že je to běžný standard.

Nevýhoda byla, že zřejmě uměl udělat autodestrukci. Když zjistil, že je
nějaký článek KO, tak vybil do nuly a tím záměrně zničil i ostatní články.
Je to jen má spekulace, vycházející z toho, že ve dvou těch pacích byly
všechny články kompletně vybité do nuly. Což se nějakým normálním
provozem zřejmě nemůže stát.

PL