skutecna kapacita akupacku 40V/4Ah osazena clanky 2000mAh ? nejakej figl v prezentaci cisel ?

Josef Zeman jozem na volny.cz
Neděle Duben 11 17:48:11 CEST 2021

Mám postupně několik NB Dell a Acer. Va všech akumulátorech je
samozřejmě podlouhlá destička s několika integráči. Ke každé dvojici
článků z ní vedou samostatné přívody. Očekávám, že balancer je
samozřejmostí, ale buď funguje mizerně nebo je to dáno použitými
články. Zrovna tady mám šest 18650 z posledně rozebraného packu.
Jsou ze stejné výrobní série. Čtyři mají po 2,5 Ah, takže půjdou do
světla na kolo nebo tak a jedna dvojice je na vyhazov. Tak je to
pokaždé, když nevyhovující akupack rozloupnu. U těch controllerů je
hloupé, že si pamatují počet cyklů a poslední kapacitu. Bez jejich
resetování nepomůže články vyměnit. Chování akupacku se nezmění. Ještě
matně pamatuji krkolomné postupy, kterými jsme je kdysi resetovali. Už
pěkných pár let to nedělám. Koupím nový a články "dojíždím" jinde.

Zeman