skutecna kapacita akupacku 40V/4Ah osazena clanky 2000mAh ? nejakej figl v prezentaci cisel ?

Josef Zeman jozem na volny.cz
Neděle Duben 11 08:51:28 CEST 2021

Dobrý den
Sério-paralelní řazení je celkem běžně používané. Třeba modelářské akupacky pro velké proudy nebo i opravdu velké baterkárny. Podmínkou je, aby všechny články byly opravdu stejné. Když sestavuji jedno nebo druhé, tak hlídám, aby byly všechny z jedné výrobní série. Jinak to dopadne tak, že nejslabší článek se za provozu vybije, ale ostatní napětí packu drží, takže dalším provozem je "nabíjen" do opačné polarity. Poměrně rychle degraduje. Když se na to přijde brzy, stačí vyměnit článek nebo dva. Ostatní jsou přebíjeny a začnou degradovat taky. Pomůže, když stoupne jeho vnitřní odpor, takže to uživatele donutí článek rozhodit. Třeba z NB akupacků, kde jsou 3S2P obvykle vyhodím dva články, které jsou spolu paralelně a ostatní do něčeho použiji. Ve velké baterkárně pravidelně baterie měřím se zátěží. Vadný jde nemilosrdně pryč, aby nestáhl 99 ostatních (12 V 100 Ah). Stačí jeden článek v něm a začne degradovat celý pack. Tam to ale obvykle prozradí vnitřní odpor.
Zeman